فیس‌بوک در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱.۵ میلیارد اکانت جعلی را مسدود کرده است

در فاصله ابتدای بهار تا پایان تابستان امسال فیس‌بوک بیش از ۱.۵ میلیارد اکانت جعلی و ۲.۱ میلیارد اسپم را از شبکه اجتماعی خود حذف کرده است.

0

با وجود این‌که فیس‌بوک در سال‌های اخیر مورد انتقادات زیادی در زمینه مبارزه با اکانت‌های جعلی و اخبار دروغ بوده اما طبق آمار این شرکت عملکرد آن بسیار قابل تقدیر بوده است. فیس‌بوک در فاصله بین ماه‌های آوریل تا سپتامبر امسال ۱.۵ میلیارد اکانت جعلی و ۲.۱ میلیارد اسپم را حذف کرده است. این موارد شامل مشکلاتی مانند برهنگی، تبلیغ تروریسم، نژاد پرستی، خشونت یا اکانت‌های جعلی بوده است.

به گفته فیس‌بوک بسیاری از این اکانت‌های جعلی نتیجه مستقیم حملات سایبری بوده است.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک اخیراً در شناسایی و جلوگیری از محتوای منفی نسبت به گذشته عملکرد بهتری داشته و حالا به گزارش‌های کاربران نیز بهتر رسیدگی می‌کند. به گفته فیس‌بوک ۹۵.۹ درصد از محتوای غیرقانونی این شبکه اجتماعی پیش از گزارش کاربر حذف شده است.

حتماً می‌دانید که فیس‌بوک اخیراً زیر فشار انتقادات فراوانی است و کاربران بسیاری نیز این شبکه اجتماعی را ترک کرده‌اند. پس از رسوایی‌های مربوط به کمبریج آنالیتیکا و همچنین درز اطلاعات کاربران اوضاع فیس‌بوک روزبه‌روز درحال بدتر شدن است.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.