رزبری پای 3 مدل +A با قیمت ۲۵ دلار از راه رسید

شرکت رزبری پای به‌تازگی از یک نسخه ارزان‌تر از قوی‌ترین پی‌سی خود با نام رزبری پای 3 مدل +A رونمایی کرده است که با قیمت ۲۵ دلار عرضه خواهد شد.

0

هدف بنیاد رزبری پای عرضه مینی کامپیوترهای ارزان و قابل دسترس برای همه است و این شرکت در همین راستا یک مدل ۲۵ دلاری از پرچم‌دار قبلی خود را معرفی کرده است. این مدل جدید که رزبری پای 3 مدل +A نام دارد اکثر قابلیت‌های مدل گران‌تر ۳۵ دلاری را در خود دارد.

این رزبری پای از همان پردازنده ۴ هسته‌ای ۱.۴ گیگاهرتزی برادکام مانند مدل +B استفاده کرده و از بلوتوث ۴.۲ به همراه وای‌فای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند تا اتصال بی‌سیم آن نیز ساده باشد.

با این‌حال برای کاهش ۱۰ دلاری قیمت رزبری پای مجبور شده تا درگاه اترنت را حذف کرده و حافظه رم را نیز از یک گیگابایت به ۵۱۲ مگابایت کاهش دهد و همچنین تعداد درگاه‌های USB را از چهار عدد به یک عدد کاهش داده است. این دقیقاً همان فرمولی است که رزبری پای در سال ۲۰۱۴ برای عرضه مدل ارزان‌تر خود به‌کار گرفت با این تفاوت که این‌بار اتصال بلوتوث و وای‌فای برای دسترسی به اینترنت حذف نشده است.

گفتنی است رزبری پای پی‌سی‌های بسیار ارزان‌تری هم مانند پای زیرو ۵ دلاری دارد اما رزبری پای 3 جدید از نظر پردازش، اتصالات و گسترش‌پذیری امکانات بسیار بیشتری دارد. کاربرد اصلی این کامپیوترها شاید پروژه‌های دانشگاهی، روباتیک و هوشمندسازی لوازم باشد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.