سامسونگ از سال آینده جک هدفون را در گوشی‌های خود حذف خواهد کرد

سامسونگ سال‌هاست که در رقابت با اپل است و توانسته یکی از پیشگامان تکنولوژی‌‌های تازه باشد. اما در برخی موارد سامسونگ همچنان تغییری ایجاد نکرده است. بله درست حدس زدید: جک هدفون

1

جک هدفون سه سال پیش برای اولین بار توسط اپل از گوشی‌های هوشمند حذف شد. این باعث شد که در این سه سال چندین شرکت همانند اپل جک هدفون را در برخی از محصولات کنار بگذارند. اما جک هدفون سامسونگ همچنان در تمامی گوشی‌ها قرار دارد. سامسونگ در محصولات اصلی و فرعی خود این جک را حذف نکرده. اما به نظر می‌رسد آینده‌ای متفاوت در انتظار ماست.

البته خیلی نگرانی نباشید. گزارش شده که جک هدفون در سامسونگ گلکسی اس 10 همچنان در دستگاه خواهد بود و انتظار می‌رود این جک حذف نشود. به جای حذف جک از اس 10، برخی گزارشات حاکی از این است که جک هدفون سامسونگ از پایین سال آینده حذف خواهد شد. این مسئله همچنان در مورد پرچمدار این شرکت است. احتمال کمی وجود دارد که گلکسی نوت 10 حذف شود.

این اتفاق در آینده نزدیک رخ خواهد داد و این امر قطعی است. اما فعلا مسئله این است که کدام پرچمدار قربانی خواهد بود؟ سامسونگ باید بین دو محصول گلکسی نوت 10 و همچنین گلکسی اس 11 که در سال 2020 عرضه می‌شود انتخابی داشته باشد.

دلیل حذف جک هدفون برای سامسونگ

همچنان دلیل خاصی پشت حذف جک هدفون سامسونگ وجود ندارد و در گزارشات اشاره‌ای به دلیل این مسئله نشده است. اپل در ابتدا به دلیل بزرگ‌تر کردن موتور تپتیک جک هدفون را از آیفون حذف کرد. اما ممکن است یک دلیل تجاری وجود داشته باشد.

سامسونگ می‌خواهید خط تولید محصولات صوتی بی‌سیم خود را با عرضه Samsung Buds گسترش دهد. حذف جک هدفون سامسونگ را در موقعیتی مناسب برای فروش بیشتر محصولات بی‌سیم قرار می‌دهد. همچنین این کار به سامسونگ اجازه می‌دهد که باتری‌های بزرگ‌تری را درون محصولات خود قرار دهید.

البته حذف جک هدفون سامسونگ اتفاقی بود که دیر و زود داشت اما سوخت و سوزی در کار نبود. هیچ بخشی از این خبر یا اخبار آینده در این مورد نباید غافلگیرکننده باشد. با این حال، جای ستایش دارد که سامسونگ این همه مدت به این تکنولوژی پایبند بود. شرایط بازار هدفون‌های بی‌سیم فعلا بهتر از سه سال پیش است و امید این است که به سود بهبود بیشتری برود.

 

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. جابر می‌گوید

    خیلی بده که جک هدفون نداشته باشه گوشی