آپدیت ماه اکتبر ویندوز ۱۰ ممکن است برخی فایل‌های شما را حذف کند!

چندی پیش مایکروسافت آپدیت تازه ویندوز را معرفی کرد و یک نکته ریز و شاید ناخواسته در این آپدیت وجود داشته باشد.

0

چند روز پیش، مایکروسافت نشست خبری داشت و محصولات سخت‌افزاری تازه‌ای معرفی کرد. همچنین در این میان، آپدیت ماه اکتبر ویندوز ۱۰ هم معرفی شد. این آپدیت مخصوص ماه اکتبر است.

آپدیت ماه اکتبر ویندوز ۱۰ جدید و کمی نگران‌کننده است. با این اوصاف، این شرکت ردموندی تصمیم گرفته که فعلا این آپدیت را عرضه نکند. قرار بود که در ۱۷ مهر آپدیت ماه اکتبر ویندوز ۱۰ منتشر شود اما این تاریخ فعلا از دست رفته است.

به نظر می‌رسد که یک مشکل در این نسخه از ویندوز وجود دارد و مایکروسافت هم این مشکل را تایید کرده است. اگر کاربری آپدیت ماه اکتبر ویندوز ۱۰ را نصب و فعال کند، ممکن است برخی از فایل‌های او از بین بروند و پاک شوند. مایکروسافت در این‌باره گفته که:

ما فعلا عرضه آپدیت ماه اکتبر ویندوز ۱۰ که نسخه 1809 است را متوقف کرده‌ایم. ما گزارش تمام کاربرانی که فایل‌های خود را از دست داده‌اند بررسی خواهیم کرد و سعی در تصحیح این روند داریم.

این مسئله از چند جهت باعث نگرانی است. در بخش اول، تجربه بد و دردناک حذف شدن یک سری فایل‌ها بدون دانسته قبلی است. باید درک کنید اگر نوتیفیکیشن آپدیت را دریافت کرده‌اید و به صورت دستی بسته آپدیت را دانلود کرده‌اید، آن را نصب نکنید. مایکروسافت در این باره هم ادامه می‌دهد که:

اگر به صورت دستی آپدیت ماه اکتبر ویندوز ۱۰ را دانلود کرده‌اید، خواهشا آن را نصب نکنید تا بسته تازه آماده شود.

حتی اگر شانس از بین رفتن اطلاعات بسیار کم باشد، واقعا هیچ منطقی برای انجام این ریسک وجود ندارد. در پایگاه کاربری مایکروسافت حتی یک دهم درصد هم نشانگر هزاران دستگاه آلوده به این اشتباه فنی است.

دومین نکته نگران‌کننده در مورد آپدیت ماه اکتبر ویندوز ۱۰، این حقیقت است که این آپدیت توسط گروه Release Preview دیده نشده است. این گروه، یک گروه خاص از کاربران عمومی است که ابتدا آپدیت برای آن‌ها عرضه می‌شود. برخی گزارش‌های دیگر اعلام می‌کنند که افرادی در تست ابتدایی به مدت چندین ماه اعلام کرده‌اند که این آپدیت فایل‌ها را پاک می‌کند.

به نظر می‌رسد که امکان دارد یک مشکل عمیق وجود داشته باشد. شاید هم بحث نگاه سطحی به آپدیت و کدهای آن است. ما در فارنت به دنبال اخبار تازه این مسئله خواهیم بود. در دفاع از مایکروسافت باید گفت که این شرکت انتظار چنین اتفاقی را نداشته و سعی در بهبود اوضاع دارد.

 

منبع Gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.