گزارش فارنت از نشست خبری مبین‌نت در نمایشگاه ایران تله‌کام ۲۰۱۸

شرکت مبین‌نت امروز صبح ۱۴ مهرماه در حاشیه نمایشگاه ایران تله‌کام ۲۰۱۸ طی نشست خبری با بیان علل اختلالات اخیر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

0

اگر مشترک سرویس TD-LTE مبین‌نت یا ایرانسل در تهران هستید حتماً از  اختلالات اخیر این شبکه آگاه هستید. مبین‌نت طی نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه ایران تله‌کام برگزار کرد سعی کرد تا حد امکان به پرسش‌های خبرنگاران در مورد این اختلالات پاسخ دهد.

در ابتدای نشست خبری مبین‌نت میلاد حریری کاشانی مدیر روابط عمومی این شرکت یکی از اصول این شرکت را صداقت، صمیمیت و شفافیت با مشتریان عنوان کرد و از خبرنگاران خواست تمامی سوالات خود را مطرح کنند.

در ادامه حسین ریاضی مدیرعامل مبین‌نت از سابقه نزدیک به ده ساله تأسیس این شرکت و تلاش دو ساله آن برای انتقال مشترکین از فناوری قدیمی وایمکس به TD-LTE گفت. شبکه TD-LTE مبین‌نت برای سازمان‌ها و نهادهایی که به SLA بالا و سرعت مناسب نیاز دارند ایده‌آل بوده و در حال حاضر نیز بخش بزرگی از مشترکین این سرویس‌ها ۱۲۰۰۰ شعبه بانکی و بیمه در سراسر کشور تشکیل می‌دهند.

نشست خبری مبین‌نت

در حال حاضر TD-LTE مبین‌نت بالغ بر ۳۰۰ هزار مشترک دارد که میانگین مصرف ماهانه آن‌ها نیز ۴۰ گیگابایت است. ریاضی می‌گوید تمرکز اصلی این شرکت روی مشترکین پرمصرف است. به این ترتیب در پاسخ به کاربرانی که به حجم و در نتیجه قیمت بالاتر بسته‌های این شرکت معترض هستند می‌توان گفت افراد کم مصرف‌تر معمولاً از شبکه موبایلی استفاده کرده و هزینه اضافه جهت خرید مودم TD-LTE پرداخت نمی‌کنند. به این ترتیب استراتژی کنونی شرکت مشترکین پرمصرف و همچنین سازمان‌های نیازمند SLA بالا با تعهد سرویس و زمانبندی خاص است.

مبین‌نت همچنین با همکاری همراه اول قابلیت رومینگ 4G در بخش‌هایی که آنتن‌دهی TD-LTE با مشکل مواجه است را فراهم کرده تا مشترکین بتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند

اما در پاسخ به خبرنگاران در مورد اختلالات اخیر و قطعی چند روزه که هنوز هم در برخی نقاط پابرجاست مهندس ریاضی به توضیح ماهیت شبکه TD-LTE پرداخت. دکل‌های TD-LTE برای هماهنگ شدن و گرفتن کلاک‌های زمانی دقیق از اتصال به ماهواره‌های GPS استفاده می‌کنند. اخیراً پارازیت‌های بسیار قدرتمندی در نقاط مختلف تهران برای مختل کردن GPS ساطع می‌شود که نتیجه آن قطعی شبکه و یا اختلال گسترده TD-LTE مبین‌نت و ایرانسل است.

با این‌حال مبین‌نت سعی کرده تا با نصب ورق‌های فلزی نویزگیر و همچنین نصب دستگاه‌های IP Clock تاحدی از شدت قطعی‌ها بکاهد اما مشکلات دیگری از جمله هماهنگ نبودن دکل‌های ایرانسل نیز مشکل‌ساز خواهد بود. با این‌حال مبین‌نت در رایزنی با وزارت ارتباطات به دنبال کشف منبع این پارازیت‌ها و توقف آن‌هاست و به نظر می‌رسد مسائل امنیتی یا محرمانه نیز در این پارازیت‌ها دخیل بوده است.

به گفته مبین‌نت راهکارهای کنونی بی‌شک دائمی نبوده و پارازیت‌ها باید متوقف شوند.

ریاضی همچنین در پاسخ به خبرنگار فارنت در مورد امکان فراهم کردن رومینگ 4G برای مشترکین تهرانی در زمان اختلال گفت:

امکان کانفیگ مودم و فراهم کردن اینترنت 4G رومینگ برای بیش از ۱۰۰ هزار مشترک تهرانی وجود ندارد. با این‌حال برای برخی سازمان‌های حساس و افراد خاص به تعداد کمتر از ۱۰۰۰ نفر این کار انجام شده است.

در مورد بازی‌های آنلاین و اعتراض برخی گیمرها نسبت به افزایش پینگ اتصال نیز مبین‌نت در حال بررسی برای بهبود اوضاع است. ظاهراً برخی IPها با توجه به مسیر (روت) جهانی دارای پینگ پایین‌تر و برخی بالاتر است و در تماس با واحد پشتیبانی در صورت پینگ بالا می‌توانید درخواست تغییر آی‌پی بدهید.

در پایان حریری کاشانی یک‌بار دیگر برای اختلالات پیش آمده از مشترکین عذرخواهی کرده و از رسانه‌ها برای پوشش خبری چنین مشکلاتی و در نتیجه سرعت بخشیدن به پیگیری‌ها تشکر کرد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.