هوشمندی سیستم تشخیص چهره Huawei nova 3 در پرداخت‌های بانکی

یکی از قابلیت‌های نوین گوشی‌های nova 3 هواوی قابلیت تشخیص چهره ایمن آن است. به همین دلیل می‌توانید از این قابلیت در پرداخت‌های بانکی نیز استفاده کنید.

0

تلفن‌های هوشمند در حال حاضر به عنوان وسیله سرگرمی قابل حمل و یکی از لوازم ضروری برای کار که در آن فایل‌های مختلف و شماره تلفن‌ها و اطلاعات کاربر جمع‌آوری می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلایل امنیتی، هر فردی برای تلفن همراهش نیاز به مکانیزمی برای قفل کردن عملکرد دارد. البته یک قفل کننده گوشی فقط نباید امن و مطمئن باشد بلکه باید به راحتی هم قابل باز شدن باشد. با نگاهی به توسعه تکنولوژی قفل‌های گوشی های هوشمند، می‌بینیم که همه‌چیز با کد شروع شد و بعد الگوهای بازگشایی رمز، اثرانگشت و حالا قفل‌گشایی با چهره هم به ماجرا اضافه شده است. توضیح مساله آسان است: وقتی کاربر می‌خواهد قفل گوشی را باز کند، دستگاه اطلاعات صورت او را جمع‌آوری کرده و سپس آنها را با پروفایل ثبت شده کاربر مقایسه می‌کند. اگر تمام داده‌ها مطابق با الگوی اصلی بود، قفل گوشی خود به خود باز می‌شود. گوشی‌های هوآوی سری nova 3 طراحی شده‌اند تا خلاقیت و تکنولوژی را با تجربه امنیت کاربران در هم بیامیزند. این سری از گوشی‌های هوآوی با قابلیت بازگشایی قفل گوشی توسط چهره و شناسایی سه‌بعدی ویژگی‌های صورت، علاوه بر اینکه کاربران را سرگرم می‌کند، قابلیت‌های پرچمداران را نیز در خود دارد.

نوا در تاریکی هم شما را می‌شناسد

در نسل قبلی گوشی‌ها، قابلیت قفل‌گشایی با تشخیص چهره، نیاز به نور بیشتری داشت و در شرایط روشنایی غیراستاندارد مانند نور کم یا قرار گرفتن چهره در پس زمینه روشن (ضد نور)، قابلیت شناسایی چهره توسط گوشی با شکست مواجه می‌شد.

اما گوشی Huawei nova 3 با مجهز شدن به سنسور هوشمند در هر فضای روشن و تاریکی حتی تاریکی مطلق امکان قفل‌گشایی توسط تشخیص چهره را دارد و این مساله تجربه قفل‌گشایی واقعی در هر شرایط روشنایی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

ماژول دوربین سلفی Huawei nova 3 از یک دوربین اصلی مجهز به سنسورهای مادون قرمز و سنسور دریافت طیف وسیعی از نور تشکیل شده است و به طور مشخص، سنسور دریافت طیف نور، هر نوع نوری را شناسایی و دریافت می‌کند. در مقایسه با سنسورهای معمولی مادون قرمز، ترکیب موجود در گوشی‌های جدید هوآوی تصاویر را با روشنایی و جزئیات 15 برابری دریافت می‌کند. سری جدید گوشی‌های هوآوی با برخورداری از قابلیت تصویربرداری مادون قرمز، مشکل اصلی شناخت ناموفق چهره در فضای تاریک را برطرف کرده است، مشکلی که در اکثر گوشی‌هایی که از این قابلیت برخوردارند، وجود دارد. سنسور مادون قرمز گوشی‌ها سری nova 3 به صورت اتوماتیک در فضای کم نور روشن می‌شود و سنسور حسگر دریافت نور طیف گسترده، به صورت همزمان به اسکن و تشخیص ویژگی‌های چهره کاربر می‌پردازد. به این ترتیب کابرانHuawei nova 3   می‌توانند حتی زمانی که در حال تماشای تلویزیون یا ارایه فایل پرزنتیشنی در فضای تاریک اتاق هستند، از قابلیت قفل‌گشایی چهره استفاده کنند.

پرداخت‌های بانکی ایمن با تشخیص چهره توسط nova

Huawei nova 3 با ترکیب دوربین دوگانه، مادون قرمز و تکنولوژی هوش مصنوعی، قابلیت تشخیص چهره را به امن‌ترین و سریع‌ترین حد ممکن رسانده و به این ترتیب امکان استفاده از این قابلیت برای پرداخت وجه نقد را به آسانی ممکن کرده است. اما ببینیم هوآوی چطور امنیت بالای گوشی‌های خود را تضمین می‌کند.

نکته اول اینکه Huawei nova 3 با استفاده از دوربین دوگانه دقت گوشی‌ها را در تشخیص چهره به بالاترین مرحله رسانده است در حالیکه در مدل‌های قبلی، تشخیص چهره به صورت دوبعدی صورت می‌گرفت و به این ترتیب متمایز کردن چهره واقعی از تصویری که با همان مشخصات روبروی دوربین قرار می‌گرفت، برای گوشی ممکن نبود و در این حالت امکان بروز خطا وجود داشت. در این حالت با قرار دادن عکس، ویدیو و حتی ماسکی با تصویر کاربر، امکان بازگشایی قفل صفحه وجود داشت. اما Huawei nova 3 با برخورداری از دو دوربین در بخش جلوی گوشی که عملکردی مانند چشم انسان دارد، دقت و سرعت قابلیت تشخیص چهره به صورت سه بعدی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. فناوری به روز شده تشخیص چهره، فعالیت چشم‌های انسان را شبیه‌سازی کرده و با ثبت دو تصویر از دو نقطه نظر متفاوت توسط دوربین‌های دوگانه، تصویری واقعی از داده‌های چهره می‌سازد به این ترتیب Huawei nova 3 هوشمندی خود را در تشخیص چهره واقعی از اشیا نشان می‌دهد.

در وهله دوم Huawei nova 3 می‌تواند ویژگی‌های بیولوژیکی را توسط نور مادون قرمز شناسایی کند و به این ترتیب جلوی سواستفاده و قفل‌گشایی گوشی توسط عکس، ویدیو و چهره جعلی را بگیرد و در پایانHuawei nova 3  با مجهز بودن به تکنولوژی هوش مصنوعی، می‌تواند سطح بالاتری از امنیت برای پرداخت‌های بانکی از طریق تشخیص چهره را تضمین کند.

نوا و هوش واقعی!

Huawei nova 3  همچنین پردازنده Kirin 970 را ارایه کرده است که اولین تراشه هوآوی است که واحد پردازش مبتنی بر شبکه عصبی (NPU) را در خود دارد. این گوشی همچنین از موتور هوش مصنوعی موسوم به HiAI  بهره می‌برد و سرعت پردازش هوش مصنوعی آن 25 مرتبه بیشتر از CPUهای سنتی است. بنابراین، با برخورداری از «مغز هوش مصنوعی» که برای شناسایی و متمایز کردن تصاویر از واقعیت و چهره‌های تقلبی آموزش دیده است، Huawei nova 3  می‌تواند چهره واقعی را از چهره غیرواقعی تشخیص دهد.

همچنین تکنولوژی دوربین دوگانه سه بعدی هوآوی، قابلیت تشخیص بیومتریک مادون قرمز و تکنولوژی هوش مصنوعی در کنار هم به راحتی دستگاه را قادر می سازند به راحتی چهره کاربر را برای پرداخت‌های مالی اعتبارسنجی کند.

به علاوه Huawei nova 3 داده‌های چهره کاربر را هم به صورت مجزا و هم به صورت کلی جمع‌آوری می‌کند تا جلوی دسترسی دیگران به گوشی را بگیرد و ریسک دزدیده شدن اطلاعات موجود در گوشی را در صورت شبکه شدن با فضای ابری (Cloud) از بین ببرد.

 

انجام کارهای بانکی با تشخیص چهره هوآوی

در ماه آوریل سال 2018، هوآوی در همکاری مشترکی با شرکت Ant Financial یک لابراتوار خلاقیت ایجاد کرد. با برخورداری از سال‌ها تجربه در زمینه کاربردهای فناوری، هر دو طرف متعهد به ارایه بهترین تجربیات خود به کاربران شدند. بر اساس این همکاری استراتژیک Huawei  و Ant Financial،  سیستم پرداخت موبایلی را توسعه دادند. آنها مجموعه‌ای از تحقیقات پیرامون تکنولوژی‌های جدید، ویژگی‌ها و سناریوهای محتمل برای کاربر را مورد بررسی قرار دادند. هر دو شرکت با آگاهی از فاصله موجود میان تکنولوژی و پرداخت‌های ایمن موبایلی، به دنبال یافتن راه‌حلهای پرداخت موبایلی از طریق Alipay   برآمدند. علاوه بر این هواوی به عنوان عضوی از IFAA  (اتحادیه تایید اعتبار اینترنتی) در همکاری با Ant Financial و دیگر اعضای این اتحادیه برای تنظیم استانداردی صنعتی برای تجربه احراز هویت سریع و ایمن همچنان در تلاش هستند.

از آنجایی که Huawei nova 3 از پرداخت اینترنتی در پلتفرم های مختلفی مانند Alipay  توسط تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند، کاربران می‌توانند تجربه بهتری از پرداخت با سطح امنیت بالاتر را تجربه کنند. کاربر هنگام استفاده از Alipay تنها با نگاه کردن به دوربین جلوی گوشی می‌تواند اپلیکیشن خود را فعال کنند و با روشن کردن سنسور گوشی پرداخت خود را انجام دهد. البته باید در نظر داشته باشیم که در پس قابلیت پرداخت از طریق چهره‌گشایی سه‌بعدی که به صورت دایمی و شبانه‌روزی قابل استفاده است، تکنولوژی‌های بیشمار دیگری نیز وجود دارد.

در انتها باید گفت، قابلیت چهره گشایی Huawei nova 3 در تمام شرایط نوری ایمن و کارآمد است و امنیت بانکی دارد. با این راه حل، کابران می‌توانند تنها با یک نگاه به صفحه گوشی خود آن را باز کرده و پرداختی ایمن داشته باشند. کاری که اگرچه به نظر ساده می‌رسد اما بیشترین سرمایه‌گذاری مالی و انسانی از سوی تیم هوآوی روی آن انجام شده است. با چنین تکنولوژی قدرتمندی، سری نوا هوآوی تجربه‌ای کارآمد با کاربرد ساده را برای گروه عظیمی از مشتریان جوان خود به همراه آورده است. البته قطعا این همان چیزی است که شما از nova 3 انتظار دارید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.