استریم آنلاین حالا ۷۵ درصد از کل درآمد صنعتی موسیقی دنیا را تشکیل می‌دهد

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اتحادیه صنعت ضبط موسیقی ایالات‌متحده موسوم به RIAA، رغبت عموم کاربران برای خرید قانونی محصولات حوزه موسیقی نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

0

با همه‌گیر شدن دسترسی به اینترنت پهن باند و سریع در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، عموم کاربران ترجیح می‌دهند در عوض خرید فیزیکی محصولات مولتی مدیا مانند فیلم یا موزیک، به استفاده از سرویس‌های استریم آنلاین روی آوردند. این رغبت در میان کاربران سرویس‌های استریم آنلاین موسیقی نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

بر این اساس، درآمد صنعت موسیقی جهان در 6 ماه ابتدایی سال 2018 به 4.6 میلیارد دلار رسیده است. این رقم سال گذشته 4.2 میلیارد دلار بوده است. اغلب این درآمد از پرداخت اشتراک سرویس‌های استریم آنلاین پخش موزیک پدیدار شده است.

استریم آنلاین

طبق ادعای RIAA، ماهانه 1 میلیون کاربر جدید به استفاده از سرویس‌های پخش آنلاین موزیک و پرداخت حق اشتراک ماهانه روی می‌آورند. این رشد محبوبیت باعث کاهش کسب درآمد از طریق فروش دیجیتالی یا فیزیکی صنعت ضبط موسیقی شده است. بر همین اساس در نیمه ابتدایی سال جاری، میزان فروش دیجیتالی موزیک با کاهش 200 میلیون دلاری نسبت به سال گذشته، اکنون به رقم 765 دلار سیده است. این کاهش درآمد در بخش فروش فیزیکی CD نسبت به سال پیش از آن به 41 درصد رسیده است.

استریم آنلاین

Mitch Glazier، رئیس اتحادیه صنعت ضبط موسیقی ایالات‌متحده، معتقد است که این روند کاهش درآمد از دو روش مذکور به هیچ عنوان به کاهش محصولات ارائه شده مرتبط نیست، چراکه تنها در بازه دو ماه ژانویه و ژوئن، مجوز انتشار 70 هزار آلبوم موسیقی در سبک‌های مختلف صادر گردیده که اغلب آن‌ها از طریق یک پلتفرم استریم آنلاین محبوب معرفی و پخش شده‌اند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.