تماشا کنید: خودروی بوگاتی شیرون واقعی ساخته شده با قطعات لگو!

شاید باورش سخت باشد اما لگو با همکاری بوگاتی خودروی شیرون این شرکت را با بدنه‌ای ساخته شده از قطعات لگو بازسازی کرده است.

0

شرکت فرانسوی بوگاتی را به عنوان یکی از مشهورترین سازندگان سوپرخودروهای فوق سریع و فوق گران می‌شناسیم. خودروی ۲.۶ میلیون دلاری بوگاتی شیرون که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد نیز یکی از سریع‌ترین خودروهای این سازنده محسوب می‌شود که سرعت بیشینه آن به ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد. حالا شرکت لگو این خودرو را با بدنه‌ای کاملاً ساخته شده از قطعات لگو بازسازی کرده است.

این خودرو کاملاً‌ واقعی بوده و قابلیت حرکت دارد اما احتمالاً آن را برای رانندگی نخواهید خرید. لگو شیرون تنها ۵.۳ اسب بخار توان تولید کرده و سرعت حداکثر آن بسته به شرایط چیزی بین ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت است. وزن این خودروی عجیب هم ۱۵۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.

ساخته خودروی شیرون واقعی توسط یک تیم ۲۰ نفره و سر هم کردن آن با ۱۸۰۰ قطعه چیزی حدود ۶ ماه به‌طول می‌انجامد. ساخت لگو شیرون هم تقریباً همان‌قدر طول کشیده اما در بدنه این خودرو از بیش از ۱ میلیون قطعه Lego Technic استفاده شده است.

جالب است بدانید این خودرو حتی یک سرعت‌سنج ساخته شده از لگو داشته و یک Spoiler در پشت ماشین درست مانند شیرون واقعی تعبیه شده است. درها، چراغ‌ها، پدال‌ها و فرمان ساخته شده با لگو نیز همگی به‌درستی کار می‌کنند.

به گفته لگو تقریباً ۹۰ درصد از این خودرو با قطعات لگو ساخته شده و در ساخت آن از هیچ چسبی هم استفاده نشده است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات بوگاتی شیرون را با لگو شیرون مقایسه کنید:

مشخصات لگو شیرون بوگاتی شیرون
وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم ۱۹۹۶ کیلوگرم
سرعت بیشینه ۳۰ کیلومتر بر ساعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت
زمان صفر تا صد بی‌نهایت! ۲.۵ ثانیه
موتور ۲۳۰۴ قطعه لگو مخصوص موتور الکتریکی توربوشارژ چهارگانه W16
توان اسب بخار ۵.۳ اسب بخار ۱۴۷۹ اسب بخار
گشتاور ۹۲ نیوتن متر ۱۶۰۰ نیوتن متر
پیشران چرخ‌های عقب تمام چرخ‌ها

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.