حالا می‌توانید ویندوز 95 را به شکل یک اپ روی ویندوز، مک یا لینوکس اجرا کنید

ویندوز 95 یکی به عنوان سیستم‌عاملی که 23 سال پیش منتشر شده را می‌توان این روزها در قالب یک اپلیکیشن روی ویندوز، مک و لینوکس اجرا کرد.

0

ویندوز 95 یکی از انقلابی‌ترین نسخه‌های ویندوز بود و با توجه به اینکه بیشتر از 2 دهه از عمر آن می‌گذرد علاقه‌مندان کامپیوتر دست از سر این ویندوز بر نمی‌دارند و هر از گاهی شاهد اجرا کردن این نسخه از ویندوز روی دستگا‌ه‌های مدرن امروزی هستم. در این زمینه می‌توان به تلاش‌هایی برای نصب آن روی اپل واچ و ساعت‌های هوشمند اندرویدی اشاره کرد.

اخیرا نیز باخبر شدیم ویندوز 95 توسط یکی از برنامه‌نویسان انجمن Slack با نام کاربری Felix Rieseberg، این نسخه از ویندوز را در قالب یک اپلیکیشن مستقل پیاده‌سازی کرده است.

این فرآیند بر اساس پروژه‌ای تحت وب صورت گرفته است که در کنار ویندوز 95 می‌تواند ویندوز 98 و چند نسخه قدیمی دیگر از ویندوز را نیز پشتیبانی کند. به این ترتیب به لطف این اپلیکیشن جدید عاشقان کامپیوتر که سن و سالی از آن‌ها گذشته است می‌توانند با نصب این نسخه ویندوز یاد گذشته‌ها کنند و تجدید خاطره‌ای با این نسخه قدیمی ویندوز داشته باشند.

سورس کد‌های این پروژه به همراه نصاب این اپلیکیشن در Github قرار داده شده است. جالب است بدانید در این نسخه از ویندزو 95 شاهد امکانات کامل این ویندوز مانند Wordpad, Phone Dialer, MS Paint و بازی محبوب MineSweeper هستیم. در این بین با کمال تاسف باید گفت اینترنت اکسپلورر در اپلیکیشن ویندوز 95 کار نمی‌کند و از بارگذاری صفحه‌های اینرنتی معذور است.

اپلیکیشن ویندوز 95 تنها 129 مگابایت حجم دارد و نسخه‌های این اپلیکیشن را از گیت‌هاب برای ویندوز و مک می‌توانید دانلود کنید. این اپلیکیشن پس از اجرا تنها 200 مگابایت حافظه رم دستگاه را اشغال می‌کند و تمامی ابزارهای ویندوز 95 را می‌توان با همین میزان رم اجرا کرد.

امکان ریستارت این نسخه از ویندوز 95 وجود دارد و کاربر در صورت بروز مشکل در حین اجرای برنامه‌ها به راحتی می‌تواند ویندوز را ریستارت کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.