پاناسونیک دوربین لومیکس LX100 II را با سنسور مایکرو چهار سوم معرفی کرد

پاناسونیک دوربین کامپکت منحصربه‌فرد جدید خود را با نام لومیکس LX100 II معرفی کرده است که با استفاده از سنسور مایکرو سه‌چهارم می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد.

0

دوربین‌های کامپکت و جمع‌وجور معمولاً از نظر کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری با دوربین‌های DSLR و بدون اینه قابل مقایسه نیستند. اما در میان دوربین‌های کامپکت هم نمونه‌هایی گران‌قیمت مثل RX100 سونی یا LX100 پاناسونیک وجود دارند که با قیمت هزار دلاری خود مخاطبین خاصی را طلب می‌کنند.

لومیکس LX100 II

دوربین لومیکس LX100 II سونی دوربین جدیدی در همین رده است که برای حداکثر کیفیت در حداقل اندازه طراحی شده است. این دوربین از سنسور ۲۱.۷۷ مگاپیکسلی با اندازه مایکرو چهار سوم بهره می‌برد که اندازه آن از یک سنسور APS-C کوچک‌تر اما از سنسور رایج دوربین‌های کامپکت بسیار بزرگ‌تر است.

لنز دوربین لومیکس LX100 II

این سنسور با یک لنز ۷۵-۲۴ میلی‌متری با دیافراگم متغیر f/1.7-2.8 همراه شده و وقتی با نسبت تصویر پیش‌فرض ۴:۳ با آن عکاسی کنید اندازه تصاویر ۱۷ مگاپیکسلی خواهد بود که نسبت به ۱۳ مگاپیکسل در نسل قبل پیشرفت خوبی محسوب می‌شود. دوربین لومیکس LX100 II می‌تواند ویدئوها را نیز با وضوح 4K و نرخ 30fps ضبط کند.

لومیکس LX100 II پاناسونیک

مهم‌ترین تغییر در سخت‌افزار خارجی این دوربین گریپ بهبود یافته آن و صفحه‌نمایش ۳ اینچی لمسی آن است. LX100 II حالا به اتصال بلوتوث هم برای انتقال تصاویر به گوشی هوشمند شما مجهز شده است.

دوربین LX100 II پاناسونیک گستره مخاطب وسیعی ندارد و بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند یک دوربین حرفه‌ای DLSR یا بدون آینه را با قیمت ۱۰۰۰ دلاری خریداری کنند. علاوه بر این نسل اول این دوربین را حالا می‌توانید با قیمت ۶۰۰ دلار هم خریداری کنید. با این‌حال می‌توان گفت LX100 II و نزدیک‌ترین رقیبش RX100 V سونی بهترین دوربین‌هایی هستند که در این اندازه کوچک می‌توانید پیدا کنید.

منبع theverge dpreview
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.