آموزش کامل بازیابی پسورد جیمیل برای تازه‌کارها!

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بنا به دلایل مختلفی رمز ورود به حساب جیمیل خود را فراموش کرده باشید و یا آنکه فردی حساب شما را هک کرده باشد. در این‌گونه مواقع بهترین راه‌حل بازیابی پسورد جیمیل از طریق احراز هویت پیامکی است. در ادامه در فارنت همراه ما باشید تا شیوه انجام این کار را مرور کنیم.

13

هرچند این روزها همه‌گیر شدن استفاده از پیام‌رسان‌های موبایلی باعث کم‌رنگ‌تر شدن ایمیل شده است، با این حال هنوز هم هستند عده بسیاری که برای مکاتبات رسمی از ایمیل استفاده می‌کنند.

بازیابی پسورد جیمیل از طرق مختلفی امکان‌پذیر است، با این حال آسان‌ترین آن‌ها ارسال پیامک تائید هویت و یا پاسخ به سؤال‌های از پیش مشخص شده است که هر کاربر آن را در هنگام ایجاد اکانت تعیین می‌کند.

در وهله اول برای بازیابی پسورد جیمیل، به این آدرس رفته و سپس نام ایمیل آدرس خود را وارد نمایید. اگر حتی ایمیل آدرس اکانت خود را به خاطر ندارید، بر روی گزینه Find your email کلیک کرده تا به صفحه‌ای در جهت راهنمایی برای به خاطر آوردن آن منتقل شوید.

Find your email

تمرکز اصلی این مطلب بر روی آموزش بازیابی پسورد جیمیل است، از این رو با فرض بر اینکه اطلاعات حساب را به خاطر دارید، گزینه بعدی یا همان NEXT را انتخاب کنید.

Forgot password

اکنون به صفحه‌ای منتقل شده‌اید که رمز عبور را تقاضا می‌کند و بدهی است که آن را در اختیار ندارید؛ پس بر روی گزینه فراموش کردن رمز عبور یا همان Forgot password کلیک کنید.

Find your email

در صفحه جدید باز شده از شما خواسته خواهد شد تا آخرین پسوردی که با آن به اکانت ورود پیدا کرده‌اید را وارد کنید. در صورتی که هیچ پیش زمینه‌ای در خاطر ندارید، Try another way را انتخاب کنید.

بازیابی پسورد جیمیل

اگر پیش‌تر شماره همراه خود را در جیمیل ثبت کرده باشید، به صورت خودکار به صفحه وارد کردن مشخصات شماره منتقل خواهد شد.

Get a prompt on your “Smartphone” and tap Yes to sign in

در صفحه Confirm a text to the phone number، از شما خواسته می‌شود شماره تلفن همراهی که در زمان ساخت اکانت ثبت کرده‌اید را مجدد وارد نمایید. برای راهنمایی بیشتر، دو شماره آخر تلفن نمایش داده می‌شود.

 در صورت عدم دریافت پیامک، می‌توانید گزینه تماس را هم وارد کنید تا ارقام تائید هویت در یک تماس تلفنی در اختیارتان قرار گیرد 

پس از دریافت پیامک احراز هویت، تنها کافی است کد 8 رقمی را در فیلد مدنظر وارد کرده و سپس گزینه verification code را انتخاب کنید.

verification code

اگر کد دریافتی درست وارد شده باشد، با صفحه‌ای مشابه با صفحه زیر روبه‌رو خواهید شد که در آن تنها دو فیلد در جهت وارد کردن رمز جدید نمایش داده خواهد شد.

Forgot password

درنهایت پس از انتخاب پسورد جدید و وارد کردن آن در هر دو کارد، تنها کافی است گزینه Change password را انتخاب کنید تا عملیات بازیابی پسورد جیمیل و انتخاب پسورد جدید تکمیل شود.

Change password


خوشبختانه متدهای مختلفی در جهت بازیابی پسورد جیمیل تعبیه شده است. هرگاه گزینه Try different question را انتخاب کنید، یک روش جدید برای تائید هویت شما از سوی گوگل ارائه می‌شود. شما باید حداقل یکی از روش‌هایی که گوگل به منظور تائید هویت شما به عنوان صاحب اکانت جیمیل نیاز دارد را به شکل صحیح تکمیل کنید. در غیر این صورت قادر به بازیابی رمز عبور اکانت خود نخواهید بود.

Get a prompt on your “Smartphone” and tap Yes to sign in

به عنوان مثال علاوه بر امکان وارد کردن شماره همراه در جهت دریافت پیامک احراز هویت، اگر پیش‌تر اکانت جیمیل خود را بر روی گوشی هوشمندی ثبت کرده باشید، با انتخاب Get a prompt on your “Smartphone” and tap Yes to sign in یک اعلانیه بر روی گوشی ظاهر خواهد شد تا هویت شما سنجیده شود.

 در این روش آنلاین بودن گوشی یا تبلت دریافت کننده اعلانیه الزامی است 


Recovery email


در روش Recovery email، یک ایمیل با لینک صفحه بازیابی پسورد به ایمیل پشتیبان ارسال خواهد شد. لازم به یادآوری است که ایمیل پشتیبانی در زمان ساخت اکانت توسط کاربر وارد می‌شود.

بازیابی پسورد جیمیل

درنهایت در صفحه When did you create this Google Accoun، با وارد کردن زمانی که اکانت را ایجاد کرده‌اید، می‌توانید گوگل را قانع کنید تا اجازه تغییر پسورد داده شود.


توجه داشته باشید که شیوه بازیابی پسورد جیمیل در اپلیکیشن این سرویس نیز دقیقا از طریق روش‏‎های فوق صورت میگیرد و حتی رابط کاربری صفحات آن به صورت یکپارچه طراحی شده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

13 نظر برای این مطلب
  1. Hosin می‌گوید

    سلام ترو خدا کمک کنید جیمیل من دست یه نفر افتاده و رمزرو تغییر داده ، منم وقتی گزینه forgot my password رو میزنم میگه گوگل دستگاه شما رو نمیشناسه و شما باید در دستگاه دیگری امتحان کنید ، اصلا به مرحله اینکه آخرین پسوورد خودم رو بزنم نمیرسه
    ترو خدا جواب بدید اکانتم در خطره

    0

  2. حسین می‌گوید

    سلام من جیمیلم پاک کردم گوشیمو عوض کردم الان گذرواژی ورود به حسابمو میزنم پیام شیش رقمی برا خطم میاد تاییدش میکنم دوبار یه کد میر برا جیمیلم که پاک کردم چیکار کنم میشه بگین

  3. حسین می‌گوید

    سلام حساب جی میل من دست هکرها افتاده هر رمزی که بلد بودم برای ورود به حسابم میزدم میزنم ولی وارد ح نمیشم کد شیش رقمی برام میاد وارد میکنم میزنه کدرو به ادرس ایمیل تون ارسال کردم ولی کد به گوشی یکی دیگه میره چیکار کنم

  4. حسین می‌گوید

    سلام.من بازیابی رمزرو زدم سوال پرسید جواب دادم .پیام نوشته تا۶ ساعت پیام میاد؟این چیه؟

  5. رامین می‌گوید

    سلام جیمیلم پاک شد رمزمم فراموش کردم بازیابی میزنم پیام شیش رقمی برا خطم میاد تاییدش میکنم دوبار یه کد میر برا جیمیلم که پاک شد تو رو خدا مشگل منو حل کنید

  6. Arash noori می‌گوید

    سلام خستع نباشید این رمز 8 رقمی پشتیبان رو از کجا باید بیاریم ههر چی میزنیم اشتباه هست لطفا راهنمایی کنید

  7. Gh83 می‌گوید

    الان رمزشو بدست آوردم ، ولی اون هکر ، شماره بازیابی یه نفرو زده و من وقتی کد راستی آزمایی میخوام میره برای گوسی یه نفر دیگه ، چیکار کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید
  8. Gh83 می‌گوید

    سلام ، تروخدا جواب بدید
    جیمیل من دست یه نفر افتاده و رمزرو تغییر داده ، منم وقتی گزینه forgot my password رو میزنم میگه گوگل دستگاه شما رو نمیشناسه و شما باید در دستگاه دیگری امتحان کنید ، اصلا به مرحله اینکه آخرین پسوورد خودم رو بزنم نمیرسه
    ترو خدا جواب بدید اکانتم در خطره

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      این مطلب رو بخونید و انجام بدید:
      👇👇
      https://farnet.io/1396/05/185697/how-to-recover-your-hacked-googlegmail-account-password-in-5-steps/

  9. مرجان می‌گوید

    من چند تا خط دارم و چند تا جیمیل و آخرین جیمیلی که ساختم نمی دونم از کدوم خط و جیمیل های قبلیم استفاده. کردم حتی امنیت دو مرحله ای دادم بهش ولی نمی دونم چرا نمیشه برگردوند میشه کمکم کنید😞تا مشکل جیمیلمو پیدا کنم؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مطلب رو یک بار بخونید و انجام بدید

  10. DrChet می‌گوید

    سلام
    من رمز جیمیلمو فراموش کرده بودم و وارد سایت شدم شماره تلفنمو وارد کردم کد برام اومد ولی مثل روش recovery mail گفت که باید یه ایمیل راستی آزمایی برای جیمیلتان ارسال شود. من اون جیمیلمو روی هیچ گوشی دیگه ای ندارم که ایمیلت دریافت کنم حالا باید چیکار کنم.زمان ساخت اکانتم هم یادم نمیاد.