گوشی‌های نوا 3 و نوا 3i هواوی به بازار ایران معرفی شدند

هواوی امروز طی مراسمی گوشی‌های نوا 3 و نوا 3i را در ایران معرفی کرده و از عرضه این گوشی‌ها در آینده نزدیک به بازار خبر داد.

0

گوشی‌های سری نوا هواوی در بازار ایران همواره با استقبال خوبی مواجه شده است. از این رو پس از معرفی سری نوا 3 در بازارهای جهانی هواوی تصمیم گرفته تا گوشی‌های نوا 3 و نوا 3i را به بازار ایران نیز عرضه کند.

نوا 3 حالا برخلاف گوشی‌های سری قبلی نوا در حد پرچم‌داران هواوی است و نوا 3i با حفظ همان طراحی با قیمت پایین‌تر و مشخصات میان‌رده به بازار عرضه خواهد شد.

هر دو گوشی از طراحی با حاشیه‌های باریک، بدنه فلزی و شیشه‌ای با رنگ‌های جذاب، حسگر اثر انگشت در پشت و بریدگی صفحه‌نمایش عرضه می‌شوند.

معرفی گوشی nova 3 هواوی

نوا 3 را می‌توان از نظر مشخصات با پی 20 هواوی مقایسه کرد. این گوشی به صفحه‌نمایشی 6.3 اینچی با وضوح 1080 در 2340 پیکسل مجهز شده است و حسگر اثر انگشت آن از جلو به پشت منتقل شده است. حدود 84.2 درصد از بدنه گوشی را صفحه‌نمایش تشکیل می‌دهد و به همین دلیل هواوی مجبور شده تا برای قرار دادن بلندگو و دوربین‌های سلفی در صفحه‌نمایش بریدگی ایجاد کند.

دوربین‌های نوا 3 را دو سنسور 16 مگاپیکسلی و 24 مگاپیکسلی (بدون OIS) مونوکروم با فوکوس تشخیص فاز و دیافراگم f/1.8 تشکیل داده و دوربین سلفی هم دوگانه و 24+2 مگاپیکسلی است. هواوی همچنین تراشه پرچم‌دار Kirin 970 به همراه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی را برای نوا 3 در نظر گرفته است تا این گوشی چیزی از پرچم‌داران کم نداشته باشد.

از سایر مشخصات نوا 3 می‌توان به باتری 3750 میلی‌آمپرساعتی، اندروید 8.1 و قیمت حدودی 450 یورو اشاره کرد.

معرفی گوشی nova 3i هواوی

در عوض نوا 3i یک نسخه ارزان‌تر از نوا 3 محسوب می‌شود. این گوشی که دربرخی بازارها با نام پی اسمارت پلاس هم عرضه شده است از نظر طراحی تقریباً تفاوتی با نوا 3 ندارد.

نوا 3i به همان صفحه‌نمایش 6.3 اینچی 1080p، اندروید 8.1 و دوربین سلفی 24+2 مگاپیکسلی مجهز شده است اما از نظر پردازنده و دوربین اصلی کمی ضعیف‌تر است. نوا 3i به تراشه جدید Kirin 710 مجهز شده است که با پردازنده گرافیکی Mali-G51MP4 نسبت به تراشه میان‌رده قبلی Kirin 659 جهش بزرگی محسوب می‌شود اما کماکان یک میان‌رده است.

هواوی در Nova 3i چهار یا شش گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی گنجانده است. دوربین این گوشی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است که دوربین دوم 2 مگاپیکسلی آن تنها برای تشخیص عمق کاربرد دارد. همچنین در این مدل خبری از فیلم‌برداری 4K نیست و ظرفیت باتری نیز 3340 میلی‌آمپرساعتی است. قیمت نوا 3i در اروپا حدود 350 یورو اعلام شده است.

قابلیت هوش مصنوعی در دوربین (مدل نوا 3)، رابط کاربری EMUI 8.2، جک هدفون و بلوتوث 4.2 از سایر مشخصات این گوشی‌ها محسوب می‌شود.

به گفته هواوی موبایل ایران گوشی‌های nova 3 و nova 3i قرار است حداکثر تا دو هفته آینده وارد بازار ایران شوند اما قیمت این دو گوشی هنوز مشخص نشده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.