نوجوان استرالیایی 90 گیگابایت اطلاعات محرمانه را از سرورهای اپل دزدید!

یک نوجوان استرالیایی در عرض بیشتر از یک سال توانسته است حدود 90 گیگابایت اطلاعات محرمانه را از سرورهای اپل سرقت کند.

0

یک نوجوان اهل ملبورن استرالیا چندین بار در یک سال گذشته به سرورهای اپل دسترسی پیدا کرده و اطلاعات این شرکت را سرقت کرده است، اکنون نیز به همین جرم در انتظار برگزاری جلسه دادگاه است.

وکیل این نوجوان در گفتگویی با روزنامه The Age مطرح کرد که متهم علاقه زیادی به اپل دارد و آرزویش این بوده که روزی در اپل مشغول به کار شود. به همین دلیل نیز اقدام به نفوذ به سرورهای اپل کرده است.

در این نفوذ نوجوان استرالیایی موفق شده است چیزی حدود 90 گیگابایت از اطلاعات محرمانه اپل را سرقت کند. در این فایل‌ها شاهد حضور اطلاعات کاربران نیز هستیم. به دلایل امنیتی مشخص نشده است که کدام قسمت از زیربنای شبکه اپل مورد نفوذ واقع شده است اما بدون شک اطلاعات محرمانه زیادی به سرقت رفته است.

این نوجوان به راحتی توانسته بود چندین راه نفوذی به سرورهای اپل پیدا کند و این امر را آنقدر ادامه داد تا اینکه نیروهای امنیتی به خانه پدری‌اش که در آن زندگی می‌کرد هجوم آوردند. جالب است بدانید ماموران پس از جستجو در اطلاعات دیجیتال این نوجوان به پوشه‌ای با نام hacky hack hack برخورد کردند که اطلاعات اپل در آن ذخیره شده بود.

پلیس استرالیا دو دستگاه لپ‌تاپ، یک گوشی هوشمند و یک هارد دیسک را در منزل این نوجوان توقیف کرد. نوجوان استرالیایی مجرم شناخته شده است و اکنون در زندان به سر می‌برد. در این بین هنوز اپل صحبتی در خصوص به سرقت رفتن اطلاعات به میان نیاورده است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.