گلکسی نوت 9 سامسونگ سرانجام معرفی شد؛ قلم بلوتوث، دوربین بهبود یافته و باتری غول‌پیکر

پس از ماه‌ها شایعه و انتظار، سامسونگ سرانجام گلکسی نوت 9 را معرفی کرد. این گوشی با وجود شباهت ظاهری به نسل قبل با بهبودهای فراوانی همراه شده است.

0

دقایقی پیش سامسونگ در مراسم اختصاصی Unpacked خود از گلکسی نوت 9 پرده‌برداری کرد. پرچم‌دار جدید سامسونگ ویژگی‌هایی را از گلکسی اس ۹ پلاس به ارث برده و چند قابلیت جدیدی را نیز به همراه دارد.

طراحی گلکسی نوت 9

همان‌طور که می‌بینید طراحی گلکسی نوت 9 نسبت به نسل گذشته تقریباً بدون تغییر باقی مانده است. این گوشی با حاشیه‌های باریک در بالا و پایین، خمیدگی صفحه‌نمایش، دوربین دوگانه افقی در پشت و البته قلم S-Pen عرضه می‌شود.

با این‌حال هنوز خبری از حسگر اثر انگشت یک‌پارچه با صفحه‌نمایش نیست و در عوض سامسونگ این حسگر را به پایین دوربین دوگانه منتقل کرده است. علاوه بر حسگر اثر انگشت می‌توانید از سنسور اسکن قرنیه و یا فناوری تشخیص چهره نیز برای آنلاک کردن دستگاه استفاده کنید.

بدنه شیشه‌ای و فلزی این گوشی حالا در رنگ‌های مشکی، آبی اقیانوسی، مسی متالیک و همچنین بنفش (Lilac Purple) عرضه خواهد شد. جالب است بدانید رنگ قلم نسخه آبی رنگ، زرد خواهد بود!

بدنه گوشی کماکان با استاندارد IP68 تا ۱.۵ متر زیر آب مقاوم بوده و وزن ۲۰۱ گرمی و ضخامت ۸.۸ میلی‌متر گوشی را نسبت به نسل قبل کمی سنگین‌تر و ضخیم‌تر کرده است.

صفحه‌نمایش گلکسی نوت 9

صفحه‌نمایش گلکسی نوت 9 با رشد جزئی حالا به ۶.۴ اینچ رسیده است. این پنل از نوع Super AMOLED با وضوح تصویر ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۵۱۶ پیکسل بر اینچ انتخاب شده و پوشش گوریلا گلس ۵ آن را محافظت می‌کند.

صفحه‌نمایش نوت 9 از فناوری HDR10 برای نمایش گستره وسیع‌تر رنگ‌ها پشتیبانی کرده و طبق انتظار از ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن بهره می‌برد.

سخت‌افزار گلکسی نوت 9

سامسونگ از چیپست جدیدی برای گلکسی نوت ۹ استفاده نکرده و همان پردازنده گلکسی اس 9 را انتخاب کرده است. به این ترتیب این گوشی در آمریکا و چین با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و در سایر نقاط دنیا با تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ عرضه می‌شود. این تراشه‌های هشت هسته‌ای به ترتیب به پردازنده گرافیکی Adreno 630 و Mali-G72MP18 مجهز هستند. سامسونگ می‌گوید با بهینه‌سازی‌های انجام شده و سیستم خنک‌کننده مایع گوشی را حتی در سنگین‌ترین وظایف خنک نگاه می‌دارد.

گلکسی نوت 9 در دو نسخه یکی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم و دیگری با ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم عرضه خواهد شد. به این ترتیب با درگاه کارت حافظه می‌توانید حافظه گوشی را حداقل روی کاغذ تا یک ترابایت نیز افزایش دهید.

دوربین گلکسی نوت 9

اگر با دوربین گلکسی اس 9 پلاس آشنا باشید می‌توان گفت دوربین گلکسی نوت 9 را هم می‌شناسید. سامسونگ از دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی در پشت استفاده کرده است که یکی از آن‌ها قابلیت تغییر فیزیکی دیافراگم بین f/1.5 و f2.4 را داشته و از فوکوس خودکار Dual Pixel بهره می‌برد. دوربین دوم با دیافراگم f/2.4 دارای لنز تله‌فوتو با زوم ۲ برابری بوده و هر دو دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برند.

گلکسی نوت 9 همچنین قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه یا 720p با نرخ 960fps را دارد تا بتوانید ویدئوهای سوپراسلوموشن ثبت کنید. دوربین سلفی این گوشی نیز ۸ مگاپیکسلی با دیافرگم f/1.7 و قابلیت فیلم‌برداری 1440p انتخاب شده است.

یک قابلیت جدید اما «دوربین هوشمند» گلکسی نوت 9 است. به این ترتیب وقتی عکسی می‌گیرید و دوربین متوجه پلک زدن افراد درون عکس و یا تار شدن تصویر می‌شود به شما اطلاع می‌دهد تا عکس دیگری بگیرید.

قلم S-Pen بهبود یافته

قلم S-Pen گلکسی نوت 9 حالا به بلوتوث مجهز شده است. این ویژگی قابلیت‌ّهای مختلفی را به قلم S-Pen اضافه می‌کند. به‌طور مثال می‌توانید از دکمه آن به عنوان ریموت شاتر دوربین استفاده کنید.

در هنگام پخش اسلایدشو پاورپوینت می‌توانید از آن برای رفتن به اسلاید بعدی یا قبلی استفاده کنید. علاوه بر این با انتشار SDK قلم برای توسعه‌دهندگان در آینده قابلیت‌های بیشتری را از S-Pen شاهد خواهید بود.

قلم S-Pen به این ترتیب نیازمند باتری و شارژ است. به گفته سامسونگ برای شارژ کردن کافیست آن را درون گوشی قرار دهید. S-Pen در کمتر از یک دقیقه شارژ شده و نیم ساعت دوام شارژ دارد. خوشبختانه قابلیت‌های قبلی S-Pen مثل یادداشت‌برداری نیازی به شارژ بودن قلم نخواهد داشت.

نرم‌افزار گلکسی نوت 9

گلکسی نوت 9 با اندروید 8.1 اوریو و رابط کاربری سامسونگ به بازار عرضه خواهد شد. با این‌حال سامسونگ قول داده تا انتشار آپدیت اندروید 9 زیاد طول نکشد.

گلکسی نوت 9 را می‌توانید بدون نیاز به داک DeX تنها با یک کابل تبدیل USB-C به HDMI به مانیتور متصل کرده و از آن در حالت DeX Mode‌ به شکل یک کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنید. قابلیت اتصال کیبورد و موس بلوتوث نیز در این حالت وجود دارد. با این حال از صفحه گوشی به عنوان تاچ‌پد نیز می‌توانید استفاده کنید. در هنگام استفاده از حالت DeX می‌توانید مثل همیشه به شکل عادی با گوشی خود هم تعامل کنید.

سامسونگ همچنین با همکاری Epic Games موفق شده تا نسخه آزمایشی بازی فوق‌العاده محبوب فورتنایت را به شکل اختصاصی به دستگاه‌های گلکسی بیاورد. همچنین کاربران گلکسی نوت 9 و گلکسی تب اس 4 اسکین‌ها و آیتم‌های ویژه دریافت خواهند کرد.

صدا در گلکسی نوت 9

 

خوشبختانه گلکسی نوت 9 برخلاف اکثر رقبا کماکان با درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون عرضه می‌شود. علاوه بر این این گوشی به بلندگوهای دوگانه مجهز شده تا صدای استریو را با کیفیت AKG به همراه بیاورد. به این ترتیب تجربه بازی و تماشای ویدئوها جذاب‌تر از همیشه خواهد بود.

باتری گلکسی نوت 9

پس از مشکلات باتری گلکسی نوت ۷ سامسونگ تصمیم گرفت تا با استفاده از ظرفیت بالا ریسک آتش‌سوزی را به جان نخرد. با این‌حال سرانجام موفق شده تا باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را درون گلکسی نوت 8 بگنجاند. به ادعای سامسونگ این باتری حتی در استفاده سنگین شما را تمام روز همراهی خواهد کرد.

همچنین فناوری شارژ سریع امکان شارژ کامل دستگاه در کمتر از ۲ ساعت را فراهم خواهد کرد.

قیمت گلکسی نوت 9

گلکسی نوت 9 با قیمت پایه 1000 دلار عرضه خواهد شد. به این ترتیب این اولین گوشی هوشمند سامسونگ است که با چنین قیمت بالایی به بازار خواهد آمد. البته از آن‌جا که آیفون 10 اپل نیز قیمت مشابهی دارد از قیمت‌گذاری سامسونگ برای این گوشی غافلگیر نشدیم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.