هوش مصنوعی OpenAI گروهی از بازیکنان حرفه‌ای بازی Dota 2 را شکست داد

هوش مصنوعی در چندسال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است؛ در حدی که حالا OpenAI توانسته در بازی Dota 2 تیمی از بازیکنان حرفه‌ای را شکست دهد.

0

به‌تازگی هوش مصنوعی OpenAI موفق شده در یک بازی کامل پنج به پنج تیمی از بازیکنان حرفه‌ای Dota 2 را شکست دهد.

اگر با بازی‌های سبک MOBA آشنا باشید حتماً بازی Dota 2‌ را می‌شناسید. این بازی جانشین نسخه اول این بازی با نام Defense of the Ancients است که در ابتدا صرفاً یک کاستوم مپ برای بازی وارکرافت ۳ محسوب می‌شد. در واقع بازی محبوب Leage of Legends با الگوبرداری مستقیم از Dota ایجاد شده است. در بازی Dota 2 سه مسیر مختلف برای حمله و دفاع وجود دارد و دو تیم پنج نفره سعی می‌کنند ضمن تسخیر قلمروی حریف، از قلمرو خود نیز دفاع کنند. این بازی بسیار پیچیده بوده و علاوه بر مهارت در PvE برای برد به هماهنگی، غافلگیری حریف، قدرت تصمیم‌گیری صحیح و استراتژی مناسب برای برد نیاز دارد. به همین دلیل یادگیری ماشینی این بازی بسیار پیچیده‌تر از بازی‌هایی مثل فورتنایت، کانتر استرایک، فیفا یا اکثر بازی‌های دیگر است.

هوش مصنوعی OpenAI همه‌چیز از مکانیسم پیچیده بازی تا درو کردن کریپ‌ّها و کشتن هیروها را خود با تماشای فیلم و replay‌ بازی حرفه‌ای‌ها با سرعت ۱۸۰ سال در روز فرا گرفته است تا سرانجام امروز توانسته یک تیم واقعی و حرفه‌ای را شکست دهد:

البته گفتنی است برای این بازی محدودیت‌هایی لحاظ شده و به‌طور مثال تعداد هیروها محدود شده (از تعداد بیش از ۱۰۰ هیرو) و همچنین پرنده حمل آیتم‌ها نیز غیرقابل کشتن شده است. اما با وجود این محدودیت‌ها عملکرد هوش مصنوعی فوق‌العاده بوده است. تیم بازیکنان حرفه‌ای سابق شامل Merlini، Blitz، Fogged به همراه بازیکنان حرفه‌ای کنونی MoonMeander و Capitalist بوده که در دنیای Dota شناخته شده هستند.

این رقابت به شکل ۳ بازی برگزار شده که در بازی اول OpenAI موفق شده حتی بدون نابود شدن یکی از برج‌های دفاعی خود تیم انسان‌ها را شکست دهد؛ در بازی دوم انسان‌ها توانستند یک برج را نابود کنند اما باز هم باختند. سرانجام در بازی سوم برای حفظ آبرو بازیکنان حرفه‌ای تمام سعی خود را کرده و توانستند OpenAI را شکست دهند.

جالب است بدانید اردیبهشت ماه OpenAI قادر به شکست تیمی از بازیکنان آماتور نیز نبود؛ در خردادماه توانست تیمی از بازیکنان معمولی را شکست دهد و حالا موفق به شکست حرفه‌ای‌ها شده است. هدف بعدی OpenAI شکست تیمی از بهترین بازیکنان Dota 2 در پایان رقابت‌های جهانی Valve است. آیا هوش مصنوعی سرانجام می‌تواند در رتبه اول بایستد؟

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.