گوگل مپس حالا زمین را به شکل کره نشان می‌دهد!

تاکنون کاربران گوگل مپس نقشه زمین را به صورت مسطح مشاهده می‌کردند اما از حالا به بعد گوگل این امکان را به کاربران گوگل مپس داده است تا زمین را به شکل کره‌ای مشاهده کنند.

0

بی‌شک می‌دانید که زمین مسطح نیست و کروی شکل است؛ با این‌حال گوگل مپس برخلاف گوگل ارث زمین را مسطح نشان می‌داد. اما از حالا به بعد کاربران زمانی که به بیرون از کره‌زمین زوم کنند با نمایی کروی از زمین روبرو خواهند شد.

گوگل کاربران را از طریق حساب توییتر گوگل مپس در جریان این تغییر جدید قرار داد. این تغییر جدید باعث می‌شود تا کشورها و قاره‌ها در نمایی کروی از نقشه کره‌زمین ظاهر شوند تا از این طریق ابعاد قسمت‌های مختلف جغرافیایی بهتر در ذهن تداعی شود.

ناگفته نماند این تغییر جدید فعلا تنها در دسترس کاربران نسخه دسکتاپ گوگل مپس است و هنوز کاربران موبایل گوگل مپس برای مشاهده نمایی کروی از کره‌زمین باید صبر کنند.

نمایش کره‌زمین در حالت مسطح باعث شده بود تا نواحی مختلف جغرافیایی به لحاظ ابعاد درست نمایش داده نشود که در این زمینه برای مثال می‌توان به گرینلند اشاره کرد. بر روی نقشه مسطح گوگل مپس، گرینلند از قاره آفریقا بزرگ‌تر نمایش داده می شود در صورتی که در عالم واقعیت این امر اصلا صحت ندارد و قاره آفریقا چیزی حدود 14 برابر بزرگتر از گرینلند است.

در این بین حدود 9 سال پیش یکی از کارمندان گوگل گفته بود که این شرکت از نمای نقشه مسطح در گوگل مپس به این دلیل استفاده می‌کند که در این نما جاده‌ها با دقت بیشتری ترسیم می‌شود.

در پایان باید بگوییم تغییر نمای مسطح به کروی در گوگل مپس تنها یکی از ویژگی‌های جدیدی است که اخیرا در گوگل مپس مشاهده کرده‌ایم و پیش از این نیز شاهد طراحی جدیدی برای قسمت Explore در گوگل مپس بودیم، به لطف این طراحی جدید کاربران قادر هستند راحت‌تر رستوران‌ها را پیدا کنند.

 

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.