آنر چگونه می‌خواهد به یکی از سه برند برتر گوشی هوشمند در دنیا تبدیل شود

شاید اسم برند آنر را تا همین یک سال پیش اصلا نشنیده باشید، اما این ماجرا زیاد زمان نمی‌برد، چون آنر، برند مستقل گوشی‌ هوشمند که متعلق به گروه هواوی است، همین حالا هم به جایگاه ویژهای در بازار رسیده و قرار است به زودی به یکی از سه برند برتر موبایل دنیا تبدیل شود.

0

سال 2017 برای بسیاری از برندهای تلفن هوشمند سال پر چالشی بود، چون اگرچه بازار تلفن همراه به رشد خودش ادامه داد، اما سرعت این رشد نسبت به گذشته، روند آهسته تری را طی کرد.

به گزارش  IDC، شرکت بین المللی داده‌ها، 1.5 میلیارد گوشی هوشمند در سال 2017 در جهان فروخته شده که این رقم  1.7 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است درحالی‌که پیش‌بینی می‌شود این رقم تنها 1.4درصد رشد در سال 2018 داشته باشد.

در نیمه سال 2014، پنج برند گوشی هوشمند روی هم رفته کمتر از نیمی از بازار فروش را در اختیار داشتند و امسال این رقم به 60 درصد افزایش یافته است. در این محیط رقابتی سخت، آنر اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد در 5 سال آینده به یکی از سه برند برتر جهان تبدیل شود.

در این حال و در شرایطی که خیلی از برندهای موبایل در حال کشمکش و تلاش برای دستیابی به سهم فروش بیشتر بودند، آنر در فاصله ماه‌های ژانویه و نوامبر سال 2017 یک رکورد دیگر ثبت کرد و به گزارش موسسه تحقیات بازار سینو، هم در بخش فروش و هم در بحث درآمد به صدر بازار گوشی‌های هوشمند در بازار چین رسید و برای مثال سری آنر ایکس، پرچمدار گوشی‌های آنر، تنها 40 میلیون تک فروشی به ثبت رساند و در چین 600 میلیون دلار فروش در یک روز داشت.

آنر موفقیت خود را مدیون استراتژی ساده‌ای است که در پیش گرفته است و آن چیزی نیست جز ارائه گوشی‌های هوشمند منطبق با آخرین تکنولوژی‌های روز و با قیمت بی‌نظیر که به خاطر طراحی پیشرفته و خاص با مشتریان به صورت مستقیم ارتباط برقرار می‌‌کند.

آنر، استارت‌آپی که چهار سال پیش وارد بازار چین شد، در بازار رقابتی جهانی مثل یک کودک نوپا بود و از آن به بعد با پیروی از مدل فروش اینترنتی و با تمرکز بر نوآوری، کیفیت و خدمات به فعالیت پرداخت و از این مهم‌تر تمرکز خود را بر نیازهای جوانان و زندگی جدید دیجیتال متمرکز کرد.

برای رسیدن به این اهداف، آنر از  طراحان، کارشناسان و شرکای صنعتی مختلفی کمک گرفت تا بتواند محصولات خلاقانه و جدیدی ایجاد کند و برای مثال بر بازار بازی ‌های موبایلی تمرکز کرد و با این کار توانست با ارایه تکنولوژی جدید جی پی یو توربو (GPU Turbo)، در بازار بازی‌های موبایلی تمامی رقبای اندرویدی را پشت سر بگذارد و با کاهش 30 درصدی مصرف و بهبود 60 درصدی پردازش گرافیکی، حتی آیفون ایکس را در زمینه استفاده از گوشی هوشمند برای انواع بازی شکست دهد.

استراتژی برند دوگانه آنر_هوآوی، نقش پررنگی در ایجاد جدیدترین فناوری های مقرون به صرفه و قابل دسترس داشته است که به آنر اجازه می دهد از منابع غنی هوآوی و تکنولوژی های به کار رفته در آن کمک بگیرد.

تمایز عمده آنر در بازار فروش، یعنی تمرکز آن بر نسل جوان، متضمن موفقیت هر دو برند است و قطعا آنر تا رسیدن به هدفی که در پیش دارد یعنی تبدیل شدن به یکی از سه برند برتر جهان تا سال 2020 راه زیادی در پیش ندارد.

این مطلب صرفاً یک رپورتاژ تبلیغاتی بوده و فارنت هیچ مسئولیتی در قبال آن نمی‌پذیرد.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

پیشنهاد سردبیر