همچنان از آیفون با صفحه‌نمایش تاشو سال‌ها فاصله داریم

اگر آیفون ایکس را فاکتور بگیریم، تقریبا در طراحی چند سری گذشته آیفون شاهد تغییرات آنچنان بزرگی نبوده‌ایم و در صورتی که یک گوشی آیفون با طراحی تاشو برای تبدیل به آی‌پد در ذهن شما قرار دارد، احتمالا باید زمان زیادی را صبر کنید. با فارنت همراه باشید…

0

تغییر چالش‌برانگیز بعدی در طراحی گوشی‌های هوشمند احتمالا صفحه‌نمایش‌های با قابلیت تاشو باشد. یکی از منابع معتبر در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند در آسیا خبر می‌دهد که اپل در حال ساخت یک آیفون با صفحه‌نمایش تاشو است اما نباید تا قبل از سال 2020 یا حتی بعد از آن منتظر عرضه این گوشی باشیم.

این بدان معنی است که سامسونگ می‌تواند با قدرت تمام اپل را شکست دهد چون طبق شایعات مختلف گلکسی ایکس تاشو در نیمه اول سال 2019 روانه بازار خواهد شد. این منبع ناشناس به مجله کره تایمز می‌گوید:

اپل در تلاش برای عرضه‌ی آیفون‌های بعدی با قابلیت‌های بهبود یافته است و سپس به فکر ساخت گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش تاشو است که تا چندین سال آینده عرضه خواهند شد.

اینکه در این پیام عبارت “چندین سال آینده” آمده است نشان می‌دهد که نباید تا سال 2021 و یا حتی بعد از آن انتظار انتشار این گوشی را از آیفون داشته باشیم. هر چند که در گزارش‌های قبلی به عرضه در سال 2020 اشاره شده است.

این دیرکرد در انتشار چنینی دستگاهی کاملا زمین بازی را برای رقبایی مانند مایکروسافت و سامسونگ آماده می‌کند اما می‌دانیم که به ندرت پیش می‌آید اپل در قرار دادن قابلیتی جدید در گوشی‌های از بقیه پیشی بگیرد. استراتژی شرکت به این شکل است که همیشه می‌خواهد کیفیتی بهتر از رقیبان را روانه بازار مصرف کند نه اینکه زودتر از بقیه این کار را انجام دهد. به عنوان نمونه‌ای از آنکه همیشه اول بودن چیز خوبی نیست می‌توان به آن اشاره کرد که قیمت گلکسی ایکس به صورت دیوانه‌واری بالا خواهد بود.

آیفون با صفحه‌نمایش تاشو با صفحه‌نمایش‌های ال‌جی و نه سامسونگ!

صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر سامسونگ توجهات زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کرده است، بنابراین بسیاری انتظار دارند که اپل برای گوشی‌های آتی خود به سراغ این شرکت کره‌ای برود اما اپل نیازی نیست که زمان زیادی را به دنبال یک تامین‌کننده دیگر بگردد. ال‌جی که دیگر شرکت کره‌ای پر آوازه در این زمینه است، می‌تواند به راحتی در چند سال آینده طرف قرارداد اپل باشد و صفحه نمایش آیفون با صفحه‌نمایش تاشو اپل را تامین کند.

گزارش‌های غیررسمی در سال 2016 حکایت از آن دارد که دو شرکت اپل و ال‌جی طی یک همکاری در صدد طراحی آیفونی با قابلیت تاشو هستند و این همکاری در سال 2017 هم ادامه داشته است. پروژه این دو شرکت برای سال‌های زیادی ادامه خواهد داشت چون هدف ساخت صفحه‌های بادوام‌تری است. پر واضح است که هیچ‌کدام نمی‌خواهند که گوشی از محل تا شدگی دچار اختلال شود.

اخبار زیادی در این مورد شنیده می‌شود که ال‌جی صفحه‌های OLED گوشی‌های آیفون در سال 2018 را تامین می‌کند. سامسونگ تنها منبع تامین برای صفحات آیفون ایکس است و همین قضیه دلیل قیمت بالای این گوشی است. سرعت فروش گوشی‌های هوشمند از هر نوعی کند شده است چون تفاوت چندانی در طراحی مدل‌های جدید دیده نمی‌شود اما این موضوع احتمالا با عرضه گوشی‌های تاشو در سال 2019 یا 2020 تغییر کند. نظر شما در مورد آیفون با صفحه‌نمایش تاشو چیست؟

منبع Cult of Mac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.