فوجی‌فیلم دوربین بدون آینه اقتصادی X-T100 را با قیمت 599 دلار معرفی کرد

شرکت ژاپنی فوجی‌فیلم روز گذشته از جدیدترین دوربین بدون آینه سری ایکس خود با نام X-T100 رونمایی کرد که قرار است با برچسب قیمتی 599 دلاری به بازار عرضه گردد.

0

این دوربین بدون آینه با قیمت ارزان و طراحی ساده و کلاسیک برای عکاسان تازه کار و کاربران مبتدی عرضه شده است. از لحاظ سخت افزاری دوربین بدون آینه اقتصادی X-T100 فوجی‌فیلم بسیار شبیه به مدل X-T20 است که هر دو جزو بهترین دوربین‌های نیمه حرفه‌ای شرکت ژاپنی محسوب می‌شوند.

در این مدل علاوه بر این صفحه‌نمایش لمسی قابل چرخش، یک چشمی الکترونیکی نیز در نظر گرفته شده که در نور مستقیم خورشید می‌توان از آن برای تمرکز بیشتر و کادربندی درست استفاده کرد. علاوه بر این X-T100 شباهت زیادی با SLR ها داشته و دارای دکمه‌های گرد قابل چرخشی است که حس کلاسیک بودن را به کاربر القا می‌کنند.

X-T100

به ادعای شرکت سازنده، سرعت عملکرد شاتر در این دوربین به طرز چشمگیری نسبت به هم رده‌های خود کاهش یافته و سوئیچ‌های جبران نوردهی برای کنترل‌های PASM هم تعبیه گردیده است. البته در تصاویر منتشر شده دو شاخک در زیر فلاش مشاهده می‌شود که هنوز کاربرد آن‌ها مشخص نیست.

همانند مدل میان رده X-A5، دوربین بدون آینه اقتصادی X-T100 هم به سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C با سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز تجهیز گردیده که با تکنولوژی تکثیر رنگی فوجی‌فیلم، گرفتن تصاویر با کیفیت تضمین میشود. شاید جالب باشد که این لنز از سری X-Trans شرکت ژاپنی نبوده، با این حال حساسیت آن ISO 200 تا 12800 متغیر است.

X-T100

این دوربین همچنین از وضوح 4K در فیلم‌برداری پشتیبانی می‌کند اما نرخ برداشت با این وضوح تصویر تنها 15 فریم در ثانیه است بنابراین اگر قصد فیلم‌برداری با نرخ فریم 30 یا 60fps را دارید باید وضوح 1080p را انتخاب کنید کنید. یکی از دیگر نقاط قوت این دوربین، تعداد نقاط فوکوس 91 نقطه‌ای آن است.

این محصول قرار است با برچسب قیمتی 599 دلاری از ماه آینده به بازار عرضه گردید که 30 دلار گران‌تر از مدل X-A5 و حدود 100 دلار گران‌تر از X-T20 می‌باشد. البته اگر باندلی با لنز فوکوس 45-15 میلی‌متری را انتخاب کنید بایستی برای آن 699 دلار هزینه کنید.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.