اینتل امکان استفاده از توان چیپست‌های گرافیکی خود برای اسکن ویروس‌ها را می‌دهد

اینتل قصد دارد به آنتی‌ویروس‌ها امکان استفاده از تراشه‌های گرافیکی یکپارچه‌اش برای پیدا کردن حمله‌های مخرب را بدهد. این تغییر می‌تواند به بهبود کارایی و عمر باتری در برخی از سیستم‌ها کمک کند.

0

Rick Echevarria نایب‌رئیس واحد امنیت پلتفرم اینتل می‌گوید: با جستجوی تسریع شده حافظه، در حقیقت جستجو توسط پردازنده گرافیکی داخلی اینتل صورت می‌گیرد؛ به‌این‌ترتیب جستجوی بیشتری انجام می‌شود، کارایی افزایش پیدا می‌کند و نهایتاً شاهد کاهش استفاده از باتری خواهیم بود. بنچمارک‌های اولیه نشان می‌دهند که میزان بار کاری سی‌پی‌یو از 20 درصد تا 2 درصد کاهش پیدا کرده است.

تکنولوژی تشخیص خطر اینتل در پردازنده‌های نسل‌های 6، 7 و 8 قابل استفاده خواهد بود و به‌این‌ترتیب مجموعه‌ای از کامپیوترها می‌توانند وظیفه جستجوی خطرهای سیستمی را به‌جای سی‌پی‌یو، به واحد گرافیکی دستگاه برون‌سپاری کنند. در حال حاضر آنتی‌ویروس‌ها از سی‌پی‌یو برای تشخیص حمله‌های مبتنی بر حافظه استفاده می‌کنند. اینتل امید دارد که با این نحو از فاصله‌گیری استفاده از سی‌پی‌یو، کارایی و میزان مصرف باتری را بهبود بخشد. چراکه اکثر سیستم‌ها از کارت گرافیک‌های آنبورد بهره می‌برند.

اینتل برای فاز اولیه این پروژه با مایکروسافت شریک می‌شود و در ماه جاری می‌توانیم شاهد این تغییر در آنتی‌ویروس مایکروسافت یعنی Windows Defender Advanced Threat Protection یا ATP باشیم. اینتل در حال حاضر با دیگر شرکت‌های تولیدکننده آنتی‌ویروس نیز همکاری می‌کند تا امکان بهره‌مندی از این قابلیت را به آن‌ها بدهد.

اینتل ماه گذشته اعلام کرد که در حال طراحی دوباره پردازنده‌هایش است تا در آینده بتواند از حملاتی نظیر حمله Spectre جلوگیری به عمل آورد و امروز شاهد پیاده‌سازی برخی از این تغییرات هستیم. Intel Security Essentials، شامل بوت امن و حفاظت سخت‌افزاری جهت محافظت از اپلیکیشن‌ها در برابر حملات می‌شود. بنا به گفته اینتل، این تغییرات که مستقیماً در سیلیکون قطعه ایجاد می‌شوند، طوری طراحی‌شده‌اند که اثر امنیت بر کارایی را به حداقل برسانند.

آپدیت‌های امنیتی Spectre، در برخی موارد بر کارایی نیز تأثیر گذاشته‌اند؛ اما در پردازنده‌های آینده شاهد چنین افتی در کارایی نخواهیم بود. مدیرعامل اینتل یعنی آقای Brian Krzanich ماه گذشته اعلام کرد: همان‌طور که به ارائه محصولات جدید به بازار ادامه می‌دهیم، اطمینان از اینکه همان کارایی که مردم از ما انتظار دارند را پیاده‌سازی می‌کنیم، اهمیتی ویژه پیدا می‌کند. هدف ما نه‌تنها ارائه بهترین کارایی، بلکه بهترین کارایی درزمینهٔ امنیت نیز هست.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.