ببینید: تصاویر مفهومی جذاب از عینک واقعیت افزوده اپل

بااینکه اسپیکر هوشمند هوم‌پاد اپل، محصول برتر مصرف‌کنندگان از کوپرتینوی کالیفرنیا خواهد بود، در آینده این شرکت دستگاهی را می‌بینیم که قادر به جایگزین شدن با آیفون به‌عنوان پرفروش‌ترین محصول این شرکت باشد: عینک واقعیت افزوده اپل.

0

تابستان سال گذشته، تحلیلگر Gene Munster که حالا به تحلیل اطلاعات برای شرکت Loup Ventures مشغول است، اعلام کرد که عینک واقعیت افزوده اپل از گوشی هوشمند سمبلیک این شرکت یعنی آیفون نیز بزرگ‌تر خواهد شد. با توجه به نظرات مدیرعامل این شرکت یعنی تیم کوک درباره وضعیت فعلی تکنولوژی واقعیت افزوده، احتمالاً زودتر از سال 2020 میلادی این محصول را نخواهیم دید. گزارش‌شده که اپل با شرکت تایوانی Quanta برای تولید این عینک قرارداد می‌بندد و سیستم‌عامل جدیدی را به نام rOS (که مخفف Reality Operating System است) نیز عرضه می‌کند.

احتمالاً بسیاری از شما با شنیدن نام عینک اپل تصور مشخصی درباره آن در ذهن دارید. احتمالاً شکل و شمایل این تصویر به گلس گوگل نزدیک باشد که کار خود را از 16 فروردین سال 91 با انتشار ویدئویی آغاز کرد؛ اما بسیاری تصور می‌کنند که هدست واقعیت افزوده اپل، شبیه به یک عینک عادی باشد. طراح Martin Hajek که درگذشته نیز تصاویر مفهومی از دستگاه‌های اپل را توسعه داده است، طراحی‌های مفهومی جدیدی را برای عینک اپل تولید کرده است.

صحبت‌هایی در خصوص اینکه اپل با یکی از تولیدکنندگان قاب خود در تماس بوده، شده است. ظاهراً این شرکت اجزایی را برای دستگاه‌های پوشیدنی واقعیت افزوده (مثلاً همین عینک) تولید خواهد کرد. طبق تصور Hajek، اپل از یک قاب فلزی باکیفیت برای عینک استفاده خواهد کرد. درون این قاب اپل چند آنتن و سیم جهت پیاده‌سازی قابلیت‌های مدنظرش قرار خواهد داد و اگر به تصویر مفهومی از جلوی عینک نگاه کنید، می‌توانید یک فرورفتگی را ببینید که ممکن است برخی حسگرها در آن قرار بگیرند. طراح تصور می‌کند که در زمان کم شدن باتری، کاربر آن را بر یک پد شارژر وایرلس قرار می‌دهد.

می‌توانید در پایین تصاویر مفهومی Hajek از عینک اپل را ببینید.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.