ایلان ماسک خودرو تسلا رودستر را که برای به فضا رفتن آماده کرده به نمایش گذاشت

ایلان ماسک چندی پیش مدعی شد که قصد ارسال یک دستگاه خودرو تسلا رودستر به فضا را دارد؛ البته به نظر می‌رسد این پروژه ناشیانه و پرهزینه حقیقت خواهد داشت، چراکه وی به تازگی تصاویری از مراحل آماده سازی آن را منتشر کرده است.

0

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس و تسلا چندی پیش اعلام کرد که با اولین پرواز راکت قابل بازیافت فالکون Heavy، یک خودرو تسلا رودستر را به مدار مریخ خواهد فرستاد. حال به نظر می‌رسد این طرح به مرحله عملیاتی شدن رسیده است، چراکه تصاویر آن توسط ایلان ماسک منتشر شده است.

در پرتاب‌های آزمایشی معمولاً اجسامی مانند بلوک‌های سیمانی یا فلزی مورد بررسی قرار می‌گیرند. این‌ها بسیار بی‌مزه به نظر می‌رسند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم چیزی غیرمعمول به فضا بفرستیم و آن چیزی نیست جز یک خودروی رودستر تسلا که به تازگی معرفی شده است

تصاویر زیر که توسط ایوان ماسک در اینستاگرام منتشر شده، نشان می‌دهد که خودرو تسلا رودستر مورد اشاره در بلوکه‌های فلزی مشغول طی کردن تست‌های اولیه برای سفر به مریخ است. به عقیده ماسک، اگر رودستر تسلا که در زمان پرتاب مشغول پخش آهنگ Space Oddity است، حین پرواز دچار سانحه یا انفجار نشود، میلیاردها سال در فضای بیکران به گشت گذار خواهد پرداخت.

اسپیس ایکس قصد دارد سه راکت فالکون 9 که نیروبخش هر فالکون Heavy هستند را پس از پرتاب، با موفقیت در زمین فرود آورد تا مجدداً از آن‌ها استفاده کند.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.