گوشی هوشمند میان‌رده نوکیا 7 رسما رونمایی شد

امروز یک فضای خالی در سری گوشی‌های هوشمند نوکیا با دستگاه نوکیا 7 پر می‌شود؛ یک گوشی میان رده اندرویدی که قیمتی در حدود 400 دلار خواهد داشت.

0

این گوشی صفحه‌نمایش IPS LCD 5.2 اینچی با رزولوشن 1080p، تراشه اسنپ‌دراگون 630، یک باتری 3000 میلی‌آمپری و پشتیبانی از کارت حافظه microSD دارد. در دو مدل یکی با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری 6 گیگابایت رم با 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. این دومین گوشی نوکیا است که می‌توانید هم‌زمان از دوربین جلو و عقب آن عکس بگیرید و نتایج را باهم ترکیب کنید. بیشتر قابلیتی برای جلب‌توجه خریداران است، اما گاهی اوقات برای استفاده در اینستاگرام و اسنپ‌چت جالب خواهد بود. این گوشی دارای دوربین 16 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.12 نانومتری و دیافراگم 1.8 در عقب و دوربین 5 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.4 نانومتری و دیافراگم 2.0 در جلو است.

درست مانند دیگر گوشی‌های نوکیا، نوکیا 7 نیز توسط خود کمپانی تولید نشده است. سازنده اصلی شرکتی HMD Global نام دارد که مجوز قرار دادن نام نوکیا بر گوشی‌هایش را دارد. به این معنی که هیچ ارتباطی با میراث گوشی‌های خوب (و حتی شکست‌خورده) نوکیا ندارد، بااین‌وجود گوشی‌ها ظاهر خوبی دارند.

در طول سال جاری میلادی، شرکت HMD Global گوشی‌های اندرویدی با برند نوکیای زیادی را عرضه کرد. در ابتدا نوکیا 3، 5 و 6 در اسفند سال گذشته عرضه شدند که همگی به تراشه پایین رده اسنپ‌دراگون 430 مجهز شده و قیمتی کمتر از 300 دلار داشتند. گوشی بالا رده نوکیا 8 در مردادماه معرفی شد که قیمت آن اندکی بالاتر از 700 دلار بود؛ و حالا با نوکیا 7 روبه‌رو هستیم که بین دوگوشی که قبلاً عرضه شدند قرار می‌گیرد.

تمام گوشی‌های نوکیای HMD کار خود را در چین آغاز کرده‌اند و برخی بعداً در آمریکا و اروپا نیز عرضه شدند. نوکیا 7 نیز متفاوت نخواهد بود و فعلاً تنها تاریخ عرضه و قیمت آن در چین مشخص‌شده است. هفته بعد در دوم آبان ماه گوشی عرضه‌شده و دو مدل آن قیمت 2499 و 2699 ین که به ترتیب 377 و 400 دلار است دارند. هنوز تاریخ و حتی احتمال عرضه آن در دیگر بازارها مشخص نیست.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.