سامسونگ سرانجام امکان غیرفعال کردن دکمه بیکسبی را فراهم کرد

سامسونگ در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس یک دکمه اختصاصی برای فراخوانی دستیار هوشمند خود بیکسبی اضافه کرد که بسیاری کاربران از آن استقبال نکردند. این شرکت سرانجام امکان غیرفعال کردن آن را فراهم کرده است.

0

با هوش مصنوعی بالا و پشتیبانی از زبان‌های فراوان دستیار هوشمند گوگل گزینه برتری نسبت به بیکسبی سامسونگ محسوب می‌شود. با این وجود سامسونگ برای بالابردن شانس خود در این بازار یک دکمه سخت‌افزاری را برای فراخوانی بیکسبی در گلکسی اس 8، اس 8 پلاس و حالا گلکسی نوت 8 اضافه کرده است.

در ابتدای عرضه گلکسی اس 8 برخی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌هایی را عرضه کردند که امکان تغییر کاربری این دکمه به هر عملیات یا میان‌بر دلخواهی را فراهم می‌کرد اما سامسونگ در آپدیت‌های بعدی چنین قابلیتی را غیرفعال کرد. از آن‌جا که بسیاری از کاربران از بیکسبی استفاده نمی‌کنند و یا بیکسبی از زبان آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند وجود یک دکمه فیزیکی بلااستفاده که گاهی ممکن است با فشردن تصادفی آن بیکسبی ناخوداگاه باز شود یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود.

سامسونگ حالا سرانجام در آپدیت جدید بیکسبی امکان غیرفعال کردن این دکمه را اضافه کرده است. حالا می‌توانید در تنظیمات بیکسبی و در بخش Bixby Key گزینه Don’t open anything را انتخاب کنید تا با فشردن دکمه هیچ اتفاقی نیفتد. به این ترتیب دسترسی به صفحه بیکسبی تنها از طریق سوایپ به راست در صفحه خانگی امکان‌پذیر خواهد بود. البته ترجیح می‌دادیم سامسونگ امکان شخصی‌سازی این دکمه برای باز کردن اپلیکیشن دلخواه یا … را به کاربر می‌داد اما همین تغییر هم حداقل مثبت محسوب می‌شود.

گفتنی است کماکان امکان فراخوانی بیکسبی با فرمان صوتی Hello Bixby وجود دارد اما همان‌طور که گفتیم پشتیبانی از بسیاری زبان‌ها مانند زبان فارسی در این دستیار اضافه نشده است.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.