گوگل، مایکروسافت و فیس‌بوک حامی اپل در دعوای حقوقی با کوالکام

اواخر سال گذشته بود که شاهد پرونده قضایی بین اپل و کوالکام در دادگاه بودیم، ظاهرا گوگل، مایکروسافت و فیس‌بوک در این پرونده اپل را تنها‌ نگذاشته‌اند و به جای کوالکام طرف اپل را گرفته‌اند.

0

شاهد پرونده حقوقی بین اپل و کوالکام هستیم که روند پیشرفت خوبی هم ندارد، ظاهرا هم گره این پرونده در دادگاه حل نمی‌شود و مدیر عامل کوالکام هفته پیش اعلام کرده بود که در بیرون از فضای دادگاه به دنبال راه‌حلی برای فیصله دادن به این دعوای حقوقی است.

این‌گونه که پیداست گروهی متشکل از گوگل،‌ مایکروسافت، فیس‌بوک و آمازون که با عنوان Computer & Communications Industry شناخته می‌شود در کمیسیون بازرگانی آمریکا در خصوص درخواست کوالکام برای جلوگیری از واردات آیفون، با اظهاراتی طرف اپل را گرفته‌اند.

دعوای حقوقی بین اپل و کوالکام زمانی بالا گرفت که کوالکام مدعی شد گوشی‌های اپل نباید وارد بازار آمریکا شود چرا که اپل ۶ پتنت کوالکام را نقض کرده است.

سلاطین فناوری نیز که در گروه Computer & Communications گرد هم جمع شده‌اند مدعی هستند اگر کوالکام بتواند حرف خود را به کرسی بنشاند، عدم ورود گوشی‌های آیفون می‌تواند ضرر کلی به صنعت موبایل در بازار آمریکا وارد کرده و این تصمیم آقار منفی زیادی را نیز برای مشتریان به دنبال خواهد داشت.

البته انصافا باید گفت کوالکام در خصوص اپل شمشیر را حسابی از رو بسته است و به غیر از این دعوای حقوقی از فرصت‌های دیگر نیز برای خرده گرفتن به کارهای اپل، زیاد استفاده کرده است.

از طرف دیگر اداره فدرال بازرگانی آمریکا نیز مدعی است که کوالکام به دنبال انحصاری کردن بازار خود است. در مجموع باید گفت با توجه به حضور سهام‌داران اپل و کوالکام در این پرونده و بزرگی ابعاد آن، بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها شاهد خاتمه این پرونده باشیم.

 

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.