سامسونگ به‌زودی با گذر از اینتل بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ چیپست‌های دنیا می‌شود!

گزارشی از Nomura Securities منتشر شده است که ادعا می‌کند سامسونگ به‌زودی به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی نیمه‌هادی‌ها بالأخره از اینتل سبقت می‌گیرد.

0

انتظار می‌رود اینتل که برای دهه‌های متمادی در ساخت چیپست‌ها پیش‌رو بوده است، در سه‌ماهه‌ی مالی کنونی عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده را به سامسونگ واگذار کند. در حقیقت فروش سامسونگ از نیمه‌هادی‌ها به ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد که این رقم ۰.۶ میلیارد دلار از میزان فروش اینتل بیش‌تر است.

با این‌که تا دو یا سه سال گذشته، عمده‌ی سود سامسونگ از فروش گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی Galaxy S بود، اما این شرکت توانسته است زمینه‌های فعالیت خود را گسترش دهد؛ تا جایی که حالا بیش از نصف سودش از فروش چیپست‌ها و دیگر قطعات سخت‌افزاری به‌دست می‌آید. البته این نکته به این معنا نیست که فروش گلکسی اس۸ برای این شرکت مهم نباشد، اما با اعلام سامسونگ مبنی بر سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد دلاری در خط تولید چیپ‌هایش، شاید آینده‌ی این شرکت طور دیگری رقم بخورد و سودش دیگر به فروش گوشی‌های هوشمند وابستگی حیاتی نداشته باشد.

از طرفی نیاز به گفتن نیست که موفقیت گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی گلکسی هم در گرو این توسعه‌ها است؛ چرا که می‌توانند از آخرین فناوری‌ها و از همین محصولاتی که خودشان می‌سازند در این گوشی‌ها استفاده کنند. شاید واقعاً باید منتظر «دهه‌ی سامسونگ» پس از پیشتازی ۲۴ ساله‌ی اینتل  از زمان ارائه‌ی پردازنده‌ی پنتیوم در سال ۱۹۹۳ در زمینه‌ی چیپست‌ها باشیم.

منبع PhoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.