اپل iOS 11 را با ده ویژگی جدید رونمایی کرد

دقایقی پیش و در کنفرانس WWDC 2017 اپل نسخه یازدهم سیستم‌عامل موبایلی iOS را برای آیفون و آی‌پد با ده ویژگی جدید رونمایی کرد.

0

به رسم هر سال اپل به تازگی نسخه جدید iOS را در کنفرانس توسعه‌دهندگان سالانه خود معرفی کرد. این نسخه قرار است فناوری‌های هسته‌ای و اصلی سیستم‌عامل را بهبود داده ویژگی‌هایی جدید به همراه داشته باشد.

در iOS 11 پیام‌ها به‌صورت خودکار همگام‌سازی می‌شوند و اگر پیامی را از آیفون و یا آی‌پد خود حذف کنید آن پیام از مک نیز حذف خواهد شد. همچنین Apple Pay به ویژگی پرداخت‌های شخص به شخص مجهز شده تا رقیبی برای Venmo و Square Cash باشد. در iOS 11 قابلیت جدیدی به نام Apple Pay Cash Card وجود دارد که کاربران می‌توانند تراکنش‌های خود را در آن ذخیره کنند و اعتبار آن را سپس به حساب بانکی خود انتقال دهند.

سیری نیز در iOS 11 بهبود یافته و صدای آن طبیعی‌تر و انسان‌گونه‌تر به نظر خواهد رسید. سیری همچنین می‌تواند زبان‌های انگلیسی، چینی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی و آلمانی را به یکدیگر ترجمه کند. یک قابلیت جدید دیگر سیری یافتن مقالات مورد علاقه شما از سراسر وب و همچنین پیش‌بینی کارهای روزانه شماست. سیری به صورت هوشمند عادات شما را شناسایی خواهد کرد و پیشنهاداتی درست مانند Google Now را ارائه خواهد کرد.

علاوه بر این‌ها کنترل سنتر نیز در iOS 11 بازطراحی شده و می‌توانید با سوایپ صفحه به بالا به تنظیماتی سریع مثل وای‌فای، بلوتوث، هات‌اسپات، حالت پرواز، حالت شب، چرخش صفحه و همچنین تنظیم صدا و روشنایی به همراه کنترل آهنگ و میان‌برهایی به چراغ قوه، ماشین‌ حساب، تایمر و دوربین دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن Apple Maps همچنین به نقشه‌های داخل ساختمانی مجهز خواهد شد تا بتوانید مسیر خود را در مراکز مهمی مانند فرودگاه‌ها یا مراکز خرید بزرگ پیدا کنید. Maps همچنین به هشدارهای سرعت غیرمجاز، انتخاب لاین حرکت و قابلیت Do Not Disturb هنگام رانندگی مجهز خواهد شد. البته مخاطبان شما در صورت کار ضروری می‌توانند عبارت Urgent را به شما پیامک کنند.

اپلیکیشن دوربین iOS 11 نیز بهبود یافته و حالا تصاویر را با فرمت HEIF به جای JPEG ثبت می‌کند که کیفیت بالاتر را با حجم 50 درصد کمتر به همراه دارد. با این وجود هنگام به اشتراک گذاری فرمت تصویر احتمالاً به JPEG تغییر خواهد کرد. ویدئوهای 4K نیز با کدک HEV H.265 ذخیره خواهند شد تا جای کمتری را اشغال کنند. به گفته اپل عملکرد دوربین در نور کم و همچنین لرزش‌گیری و کیفیت تصاویر بهتر خواهد شد و دامنه دینامیکی تصاویر ثبت شده نیز بهبود خواهد یافت.

در بخش Homekit و AirPlay حالا iOS به قابلیت تنظیم صدای بلندگوهای هوشمند در اتاق‌های مختلف منزل یا محل کار مجهز خواهد شد و Apple TV نیز به AirPlay 2 مجهز خواهد شد.

اپلیکیشن Apple Music حالا احتماعی‌تر شده و می‌توانید در آن ببینید دوستانتان به کدام موسیقی‌ها گوش می‌کنند و لیست پخش آن‌ها را نیز مرور کنید.

iOS 11 حالا سرانجام از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز پشتیبانی می‌کند.

اپ استور نیز حالا بازطراحی شده و با یک زبانه جدید با نام Today به همراه جدیدترین و مهم‌ترین اپلیکیشن‌ها روبرو هستیم. اپل همچنین یک زبانه جدید مختص بازی‌ها در نظر گرفته و توسعه‌دهندگان می‌توانند آموزش کار با اپ‌های خود را نیز در اپ استور قرار دهند.

از جمله امکانات جدید دیگر iOS 11 نیز می‌توان به فیلمبرداری از صفحه‌نمایش، کیبورد برای استفاده با یک دست، تصاویر لایو فیس‌تایم، پرکردن خودکار پسورد در اپلیکیشن‌ها و میزان استفاده ترافیک دیتا اشاره کرد.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.