اپل حالا اپ‌های 32 بیتی را در نتایج جستجوی اپ استور نمایش نمی‌دهد

درست مثل ضربه آهسته‌ای که به دوستتان می‌زنید تا به شخص کناری که یک دستگاه سامسونگ گلکسی اس8 را در دست گرفته است توجه کند، اپل هم تلاش می‌کرده تا توجه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها را به خواسته‌های خود جلب کند؛ اپل می‌خواهد که برنامه‌نویسانش تنها با کدهای 64 بیتی برنامه بنویسند.

0

آخرین باری که کمپانی سعی کرد خیلی ملایم این نکته را به برنامه نویسان یادآوری کند، اعلام کرد که نسخه‌های آینده آی‌اواس دیگر از اپلیکیشن‌های 32 بیتی پشتیبانی نخواهند کرد. حالا وقت آن رسیده که به توسعه‌دهندگان هشدار جدی‌تری بدهد.

اگر سمت مدیریت شرکت اپل باشید، بهترین راه برای اینکه توسعه‌دهندگان را مجبور کنید چیزی را به خاطر بسپارند این است که ضربه دردناکی به آن‌ها بزنید. در اینجا دردناک‌ترین نقطه منبع درآمد برنامه نویسان است. اپل از قبل در قراردادهای خود با درصدی از پرداخت‌ها به این برنامه نویسان موافقت کرده است و دیگر راهی برای تغییر آن‌ها وجود ندارد؛ اما حالا از نمایش برنامه‌های 32 بیتی در نتایج جست‌وجو در اپ‌استور جلوگیری می‌کند. به‌این‌ترتیب برنامه‌ها تقریباً نامرئی می‌شوند و نتیجتاً تأثیر بدی بر حقوق توسعه‌دهندگان برنامه‌های اپل گذاشته می‌شود.

احتمال می‌رود که در کنفرانس WWDC اپل اعلام کند که آی‌اواس 11، تنها از اپلیکیشن‌های 64 بیتی پشتیبانی خواهد کرد. تنها در این صورت است که کار اپل مبنی بر نشان ندادن برنامه‌های 32 بیتی، توجیه می‌شود. توسعه‌دهندگانی هم که به این هشدارهای واضح توجه نشان ندهند، نهایتاً برنامه خود را در اپ‌استور از دست خواهند داد.

فاز پایان دادن به برنامه‌های 32 بیتی، از آیفون 5اس اپل در شهریورماه سال 92 آغاز شد. این دستگاه از چیپست A7 اپل استفاده کرد که سی پی یوی 64 بیتی دارد. در میان نسخه‌های آی‌اواس نیز iOS 7 اولین نسخه‌ای بود که از اپلیکیشن‌های 64 بیتی پشتیبانی می‌کرد.

حالا هم انتظار می‌رود که اپل به 32 بیتی‌ها پایان دهد. تنها مزیت این کار برای کاربران آیفون به‌غیراز توانایی گوشی برای انجام عملیات پیچیده ریاضی این است که دستگاه‌های آی‌اواس می‌توانند رم‌های بیشتر از 4 گیگابایت را هم پشتیبانی کنند. البته با توجه به اینکه ممکن است اپل آیفون 8 به 3 گیگابایت رم مجهز باشد، پشتیبانی از حجم‌های بیشتر رم فعلاً مشکلی برای اپل محسوب نمی‌شود.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.