چگونه دستگاه‌های متصل به اپل آی‌دی خود را پیدا کرده و حذف کنیم؟

به کمک قابلیت جدیدی در iOS 10.3، حالا می‌توانید تمام دستگاه‌هایی که به‌حساب کاربری اپل شما متصل شده‌اند را از آیفون خود ببینید.

160

با استفاده از این قابلیت می‌توانید وضعیت قابلیت‌های Find My Phone و بک‌آپ iCloud دستگاه های متصل به اپل آیدی خود را هم چک کنید.

اطلاعات دستگاه های متصل به اپل آیدی شما نظیر مدل، نسخه و شماره سریال نیز در این قسمت قابل مشاهده است ببینید. اینکه تمام اطلاعات در یک محل جمع‌آوری می‌شوند، مدیریت دستگاه های متصل به اپل آیدی را بیش از پیش آسان می‌کند.

مدیریت دستگاه های متصل به اپل آیدی (AppleID)

برای دسترسی به منوی جدید، به‌سادگی از هر دستگاه آی‌اواسی که به حساب کاربری اپل شما دسترسی دارد، تنظیمات را بازکنید. چینش جدید تنظیمات، بخش موردنظر ما را درست جلوی چشم قرار می‌دهد. بر لینک پروفایلتان در بالای صفحه ضربه بزنید تا منوی Apple ID را بازکنید.

به پایین منوی Apple ID بروید و در آنجا لیستی از تمام دستگاه‌هایی که به حساب کاربری اپل شما متصل شده‌اند را می‌بینید. این موارد می‌توانند شامل دستگاه‌های iOS، Apple TV، Apple Watch و کامپیوترهای احراز هویت شده بشوند. منظور از کامپیوترها، ماشین‌هایی که از ویندوز یا macOS که از نرم‌افزار iTunes یا iCloud به کمک حساب کاربری شخص استفاده می‌کنند است. در عکس‌های زیر از iPad برای بررسی هرکدام از ورودی‌ها استفاده می‌کنیم.

دستگاه های متصل به اپل آیدی

در اینجا می‌توانید اطلاعات متنوعی درباره دستگاه‌های متصل به اپل آیدی خود مانند وضعیت قابلیت Find My iPhone یا iPad یا وضعیت بک‌آپ‌های iCloud را ببینید. توجه کنید که اگر این قابلیت‌ها را فعال نکرده باشید، هیچ‌کدام را در اینجا نخواهید دید.

دستگاه های متصل به AppleID

می‌توانید شماره مدل، شماره نسخه iOS و شماره سریال دستگاه را ببینید. این قابلیت برای زمانی که می‌خواهید جهت بهره‌مندی از گارانتی، شماره سریال را در اختیار کارمندان اپل قرار بدهید اما دستگاه را پیش خود ندارید بسیار کاربردی است. می‌توانید از این منو کارت‌های Apple Pay که در دستگاه موردنظر ثبت‌شده‌اند را هم جهت جلوگیری از سوءاستفاده حذف کنید.

مهم‌تر از همه، می‌توانید آن دستگاه را به کمک انتخاب گزینه Remove From Account در پایین‌ترین قسمت صفحه، از حساب کاربری خود حذف کنید. این کار به کمک یک‌بار لمس صفحه و بعد تائید دستور انجام می‌شود، اما مهم است بدانید که دقیقاً چه‌کاری را انجام می‌دهید.

با این کار دسترسی به iCloud و سرویس‌های دیگر اپل را از آن دستگاه حذف می‌کنید. شخصی که آن دستگاه را در دست داشته باشد، نمی‌تواند به کمک حساب شما خریدی انجام دهد یا به تنظیمات حسابتان دسترسی داشته باشد؛ اما توجه کنید که اطلاعات قبلی شما از آن دستگاه حذف نخواهد شد. برای اینکه از راه دور اطلاعات یک دستگاه را پاک‌کنید، باید قابلیت Find My … را برای آن دستگاه فعال کرده و ابتدا اطلاعات آن را پاک‌کنید، درنهایت دستگاه را از حساب خود حذف کنید.

همان‌طور که احتمالاً خودتان هم حدس زده‌اید، بعد از اینکه دستگاهی را از حساب خود پاک کردید اگر دوباره با Apple ID خود از آن دستگاه استفاده کنید، به لیست حساب کاربری‌تان بازخواهد گشت.

منبع howtogeek
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

160 نظر برای این مطلب
  1. محمود می‌گوید

    سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم،من وقتی گوشیمو خریدم خود فروشنده یه اپل ایدی روی گوشیم نصب کرد و رمز و جواب سوالاشو برام نوشت اما اپل ایدیش به اسم مغازه خودش بود من توی قسمت اپل ایدی هیچ دستگاه متصلی نمیبینمحتی گوشی خودمم اونجا اسمش نیست میخواستم ببینم احتمالش هست که اطلاعاتم دست شخص دیگه ای بیوفته؟مثل ایمیل و پیام ها؟ و اگه اینطور باشه انقد دسترسی دارن که بتونن وارد حساب اپ هایی که به ایمیل متصل هستن مثل اینستاگرام یا انواع صرافی ها شن؟ خییلی واسم مهمه ممنون میشم راهنماییم کنین❤️

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بهتره که حتما یه اپل آی‌دی خودتون بسازید چون امکان سواستفاده هست

  2. امیر می‌گوید

    سلام آقا من اشتباها با این برنامه گوشیمو زدم همچیشو پاک کردم کل خاطراتو عکسام همچیم‌ پاک شد چطوری به حالت اول برگردونمش

  3. mostafa می‌گوید

    سلام اگر بخوایم با سیستم وارد اپل ایدی بشیم به اون شخصی که اپل ایدی روی گوشیشه پیام داده میشه که یه نفر وارد اپل ایدیتون شد یا نه ؟؟؟ تو تنظیماتش نشون دادن میدونم فقط پیامی چیزی رو صفحه میره یا نه ؟

  4. Chista می‌گوید

    سلام.من اپل ایدیمو خودم درست کردم
    شماره و آدرس یکی از دوستام که ایران نیست رو وارد کردم
    رمز اپل ایدیمو نداره
    میتونه به گوشی من دسترسی داشته باشه؟فقط با شماره و آدرسش ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر. پرسش‌های امنیتی رو اگر نداشته باشه نمیتونه

  5. محمد می‌گوید

    با درود
    من Id آیپدم جهت ورود کدی را ارسال میکند که در دستگاه دیگری وارد کنم تا Id فعال شود در حالیکه من دستگاه دیگری ندارم
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  6. مریم می‌گوید

    سلام خسته نباشید لطفا جواب بدید ،من اپل ایدی گوشی های قبلم رو وارد کردم،اما ازون گوشی ها ساین اوت هم کردم ،ولی باز هم برای من اسم گوشی قبلیارو میاره که روی اپل ایدیم هستن،و این راهی که شما گفتید یعنی remove رو نمیاره و یک سری سوال امنیتی میکنه ازم که یادم نیست جوابشو چی دادم،حالا چجوری باید مطمین شم دیگه از طریق اون‌گوشی ها دسترسی ندارن به گوشی جدیدم؟

    1. soheil می‌گوید

      slm,bbin mrym to az on goshi qabliaa sing out kardi amaa
      injori nmishe bgm gmailo mizarm
      gmail bede.

      1. رهى می‌گوید

        سلام منم همین مشکل رو دارم میشه راهنماییم کنید

  7. حسام می‌گوید

    سلام وخسته نباشی . من ایفون 6 دارم چند روز پیش خاموش شد یهو روشن کردم وای فای نمیشه وصل کرد یعنی اصلا وای فای نمیشه ان واف کرد بعد ریست فکتوری خواستم بکنم کد نداشتم با ایتونز فایلشو دانلود کردمو گوشی و به طور کل پاک کردم فایل جدید ریختم روش ولی دیگه روشن نمیشه میشه کاریش کرد ؟ مشکل سخت افزاریه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

  8. فائزه می‌گوید

    سلام وقتتون بخیر
    من باتری گوشیمو تقریبا خرداد ۱۴۰۰ عوض کردم
    هر ماه یکی یا دوتا از باتری هلثش کم میشد
    ولی الان چند ماهه که رو عدد ۹۲مونده وتغییری نمیکنه
    ممکنه مشکلی داشته باشه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مشکلی نیست معمولا این درصد کاملا تقریبی هست و نمیشه دقیقا اطلاعات رو از باتری گرفت. iOS تا جایی که میتونه سعی می‌کنه دقیق باشه اما ممکنه کاهش درصد بعدی یهویی خیلی بیشتر باشه

  9. Narmin می‌گوید

    سلام من گوشیمو گم کرده بودم اپل ایدی مو زدیم تو گوشیه دوستم .الان مدل گوشیش تو قسمت ایکلود من میفته میخوام بدونم چه اطلاعاتمو میتونه ببینه و مهم تر چطوری باید ریمووش کنم و وموقع ریموو کردن اطلاعات گوشیه من از بین میره یا نه؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      از همین روش بالا استفاده کنید. اگر دسترسی به گوشی خودتون رو ندارید از iTunes روی ویندوز استفاده کنید با این راهنما:
      https://support.apple.com/en-us/HT204074

  10. سینا می‌گوید

    با سلام خدمت شما کسی که اپل ایدی و رمزشو در اختیار داره میتونه هیستوری safari رو کامل ببینه؟

  11. tilaaa می‌گوید

    سلام من گوشی جدید گرفتم از گوشی قبلی اپل ایدی رو پاک کردم و با هموون وارد گوشی جدید شدم ولی تو بخش امنیت به غیر خود گوشیم گوشی قبلیه هم هست هنوز چیکار کنم؟

    1. Sokoot می‌گوید

      خب پاکش کن دیگه

  12. زهرا می‌گوید

    سلام و خسته نباشید
    کسی که تمام اطلاعات دررابطه با اپل ایدی رو داشته باشه به چه قسمتایی از گوشی میتونه وارد بشه ؟
    تلگرام و اینستاگرام رو هم میتونه بیینه (حتی اگه پیاما پاک هم بشن؟)

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر فقط چیزایی که بکاپ گرفته میشه مثل تصاویر و احتمالا پیام‌ها. بستگی به تنظیمات گوشی داره

    2. مرجان می‌گوید

      سلام اگه پسورد اپل ایدی رو عوض کنیم ، کسیکه که اپل ایدیمونو داره، دیگه نمیتونه وارد اطلاعات ما بشه؟

      1. علی ارغوان می‌گوید

        درسته

  13. طناز می‌گوید

    سلام
    برای دیدن اطلاعات موجودمون در سایت ایکلودرمز و اپل ایدی و به همراه سوالا میخواد ایا معتبره که وارد کنیم مشکلی ایجاد نمیشه ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مشکلی نداره

  14. راضیه می‌گوید

    سلام
    اینکه icloud backup خاموش باشه یا روشن باشه فرقشون چیه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خاموش باشه از چیزی نسخه پشتیبان تهیه نمیشه

  15. مارال می‌گوید

    سلام
    اگه کسی تمام مشخصات اپل آیدی مثل رمز و سوالا رو داشته باشه باید چکار کنیم؟
    با عوض کردنش مشکلی برای عملکرد گوشی ایجاد نمیشه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر بهتره عوضشون کنید

  16. شيما می‌گوید

    سلام من یه سوال داشتم اونم اینه که توی گوشی ۶ ایفون تو قسمت my location که مربوط به find my freind ازدو تا device نام برده که یکیش خورده زیرش this device و اکیه ولی اون یکی فقط خورده iphon و وقتی میزنی روش میگه نمیتونی تغییر بدی و اینکه دستگاه تو قسمت ایکلود فقط میزنه یه دستگاه وصله ولی تو مای لوکیشن دوتا دیوایسه این چرا اینجوریه چیو نشون میده !!

  17. Faeze می‌گوید

    سلام و عرض ادب
    من باطری گوشیمو تقریبا بیست روزه عوض کردم
    در این بیست روز یک درصد از سامت باطری کاهش پیدا کرده و از ۱۰۰رسیده به۹۹
    ایا طبیعیه؟
    مننون میشم که جواب سوالم رو بدید🌹❤️

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله مشکلی نیست

    2. طناز می‌گوید

      سلام
      پیام ها و عکس هایی که از گوشی حذف کرده باشیم از آیکلود هم حذف میشه یانه؟
      باید چکاری انحام بدیم برای خذف شدنش؟

      1. علی ارغوان می‌گوید

        وارد سایت icloud.com بشید میتونید همه اطلاعات رو اونجا ببینید

  18. تارا می‌گوید

    سلام روزبخیر ممنون از پاسخگوییتون چون همه کامنتا رو خوندم بلکه جوابمو پیدا کنم که مزاحمتون نشم
    من ۳ سال پیش اپل ایدی کارتی گرفتم که زمانیکه وارد اپ استور شدم متوجه شدم یه سری برنامه ها قبلا دانلود شده بنابراین رمز ایمیل و سؤالای امنیتی و عوض کردم و مطمئنم کسی به رمز جدیدم دسترسی نداره پارسال یه خانمی با من تماس گرفتن که گوشی خریداری کردن که اپل ای دی شون با من مشترک بود رمز و می خواستن چون انگار نمی تونستن از ای کلود استفاده کنن که من رمز و ندادم ، و توی بخشی که گوشی های متصل به اپل ای دی بود فقط گوشی خودم بود ، من کاملا اتفاقی یه مطلب درباره find my phone خوندم که زمانیکه واردش شدم دیدم که یه گوشی از ارومیه رو به من نشون داد ولی توی گوشی های متصل به اپل آی دی اینو نشون نمیداد که من گوشیشونو لاک کردم و پیام گذاشتم که خانومه با من تماس گرفت و دیدم که همون خانومه که پارسال تماس گرفته بود و گفتن که کلا یه اپل آی دی دیگه ست کردن رو گوشیشون از همون پارسال. و این واسه من سواله که دلیل اینکه توی find phone دستگاه ایشون به من نشون داده شد چیه ! چون مطمئنم که به رمز من دسترسی نداشتن ممکنه به خاطر این بوده باشه که قبلا رو‌گوشی شون ست شده این اپل آیدی ؟ ممنونم 🙏🏻

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بله احتمالا

  19. مائده می‌گوید

    سلام اگه کسی تمام مشخصات اپل آیدیمون رو داشته باشه پیام هایی که حذف شده رو هم میتونه ببینه یا خیر ؟

    1. پريسا می‌گوید

      منم همین سوال رو داشتم

  20. مریم می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    میخواستم علت اینکه وقتی گوشیم رو به لپ تاپ وصل میکنم پیدا نمیکنه رو بدونم ؟(هنگام وصل شدن صدا متصل شدن میاد ولی گزینه برای اجازه دادن روی صفحه نمیاد )

  21. زهرا می‌گوید

    سلام ببخشید من یک سوال دیگه هم داشتم
    از کجا باید متوجه بشیم کسی به گوشی متصل شده ؟
    واینکه از کدام قسمت باید دسترسی به گالری‌و ….از طریق اپل ایدی روغیر فعال کرد ؟
    ممنون از شما

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر متصل باشه که داخل لیست نشون داده میشه
      از تنظیمات و بخش اپل آیدی یا آیکلود هر دو رو چک کنید

  22. sani می‌گوید

    سلام ببخشید اگر ویندوزی متصل به ایفون باشه چه اطلاعاتی رو میتونه از موبایل من مشاهده کنه؟

  23. هانان می‌گوید

    سلام
    من سون پلاس دارم اونجایی که میخام ببینم چه کسایی اپل ایدی من دارن و ب من متصل شدن نمیتونم بیارم یعنی گزینه ک تو سایت میخونم نیست ک انتخاب کنم

    1. زهرا می‌گوید

      سلام
      اپل ایدی من رو به همراه سوالات و رمز و یک نفر داره میخواستم بدونم اگه رمز اپل آیدیم رو عوض کنم بازم میتونه به گوشیم دسترسی پیدا کنه یا خیر؟
      رمز رو عوض کنم واسه اپل ایدی مشکلی پیش نمیاد ؟

      1. محسن صحافی می‌گوید

        سلام
        اگر سوالات رو داره می‌تونه رمز رو تغییر بده. بهتره علاوه بر پسورد سوالات امنیتی رو هم تغییر بدید. اگر نمی‌خواهید این کار رو بکنید که می‌تونید دسترسی اپل آیدی به تصاویر و .. رو بردارید.

  24. Siamak می‌گوید

    سلام امروز صبح تو گوگل کروم داشتم سرچ میکردم که یه پیغام ارمد رو گوشیم
    Yor iphone my be hacked
    نوشته بود اینستال یا کنسل یه تایم ٣٠ ثانیه ای هم تعیین مرده بود منم کنسل و زدم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      از این دست تبلیغات که شما رو مجبور به باز کردن یه لینک دیگه می‌کنن که اون بیشتر آلوده‌تون می‌کنه زیاد هست فریب نخورید

  25. sara می‌گوید

    سلام امکان شیر کردن اپل ایدی از طریق بازی وجود داره؟ ک باعث هک شدن گوشی بشه؟

  26. Nazi می‌گوید

    سلام من ی سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید
    اون قسمت ک میخایم ببینیم چ دستگاه هایی ب اپل ایدی ما متصل هستن اون ویندوز ب چ معناس ک یعنی کسی با سیستم ویندوز متصل شده به دستگاهم ؟؟؟
    ممنون میشم جواب بدین خیلی مهمه واسم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      احتمالا از سایت اپل یا آی کلاود وارد شده

      1. محمد می‌گوید

        سلام من گوشیم عوض کردم می‌خوام با اپل ایدی قبلیم وارد شم که میگه یک کد میفرسته به شماره تلفن که بهش دادم الان اون شماره ندارم مال کشور اماراته تلفن که مسدود شده چکار کنم که وارد اپل ایدیم بشم

  27. نازنین می‌گوید

    سلام ببخشید من اون قسمت که میزنی رو اسم دستگاه و میزنم رمز اپل ایدی میخواد بعدش که زدم سوالای اپل ایدیم میاد ک یادم نمیاد چی بود یعنی وارد اون قسمت ک گزینه ریموو داره نمیشه باید چیکار کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      متاسفانه باید اونا رو یادتون باشه برای تایید هویته

  28. زهره می‌گوید

    سلام و خسته نباشید
    من اپل7 دارم
    برادرم هم اپل داشت با اپل واچ موبایلشو فروخت ساعتشو من ازش گرفتم که با ایفونم ست کنم
    ولی متاسفانه هر کاری کرئم هر جایی بردم نمیشه که نمیشه پیر نمیشه و همش میگه دستگاه شمارو پیدا نکرد و اینا
    گوشیم رو ریست کردم تنظیماتشو ولی باز درست نشد
    جایی خوندم که باید تنظیمات اپل واچو حذف کنی ولی مشکل اینجاست ک اصلا اپل واچ تنظیماتی نداره تو مرحله اول نمیشناسه موبایل منو
    اگه میشه کمک کنید

  29. فائزه می‌گوید

    شرمنده
    اینم اضافه کنم که اون برنامه هارو با یه اپل ایدی دیگه دانلود نکردم خیلیاشو با همین اپل ایدی دانلودشون کردم
    فقط چند روز پیش من تو سایت اپل ایدی ریست پسورد زدم برای اپل ایدیم که به ایمیلم پیام اومد ولی پسوردمو عوض نکردم
    از اون موقع اینجوری شده
    پسوردمم عوض کردم درست نشد
    یکی از برنامه ها اپدیت شد ولی بقیه نشدن
    ممنونم که اینقدر با حوصله به سوالامون جواب میدید 🌹

  30. فائزه می‌گوید

    ممنون به خاطر سایت خوبتون

  31. فائزه می‌گوید

    سلام خسته نباشید من یه مشکلی دارم از اپ استور که میخوام دانلود کنم مشکلی نداره
    ولی اپیدت که میخوام بکنمsign in to the itunes store میاره
    پسوردو مینم قبول نمیکنه
    رمز اپل ایدیمو عوض کردم
    دوباره تو اپ استور و ایتنوز وارد اکانتم شدم ولی باز درست نشد چیکار باید بکنم؟

  32. فائزه می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    اگه کسی اپل ایدی منو بدونه ولی پسوردشو ندونه میتونه به اطلاعات گوشیم دسترسی داشته باشه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر اتفاقی نمی‌افته. پسورد قوی استفاده کنید و از پسورد مشترک با سایر اکانت‌ها استفاده کنید

  33. ساره می‌گوید

    سلام من گوشیم رو دارم میفروشم برنامه ها و عکس و همه چی رو حذف کردم بعد اپل ای دی رو حذف کردم امکان داره بتونن بکاپ بگیرن از گوشی