پینترست موتور جستجوی Jelly را خریداری کرد

موتور جستجوی Jelly چیزی حدود ۴ سال عمر دارد و چندان موتور معروف و خوش‌نامی به حساب نمی‌آید، باخبر شدیم پینترست موتور جستجوی Jelly را با قیمت نامشخصی خریداری کرده است.

1

بیز استون را ممکن است نشناسید، اما بد نیست بدانید این فرد یکی از بنیانگذاران توییتر است، استون موتور جستجوی Jelly را چهار سال پیش خریداری کرد، هدف این کار توسعه موتور جستجو بود که بر اساس پرسش و پاسخ، نتایج را به کاربر نشان دهد.

در موتور جستجوی Jelly هدف پاسخ دادن به سوال‌های کاربران است، این موتور جستجو با نیت پاسخ دادن به پرسش‌هایی نظیر اینکه در کدام محله مراکز مخصوص بازی کودکان وجود دارد، ساخته شده است. در موتور جستجوی Jelly پاسخ‌هایی نمایش داده می‌شود که از جانب کاربران تهیه شده است.

تا اینجای کار عملا ایده موتور جستجوی Jelly خوب و کاربر پسند به نظر می‌رسد، اما در عمل چنین ایده‌ای تحقق نیافت و Jelly آن‌گونه که باید و شاید نتوانست نظر مخاطبین را جلب کند. جالب است بدانید موتور جستجوی Jelly بر اساس موتور جستجوی دیگری که حدود ده سال پیش توسعه آن شروع شده است کار می‌کند. این موتور جستجو Fluther نام داشت.

در مجموع همان‌گونه که اشاره شد، استون اخیرا در پیامی در پاسخ به کاربران پینترست در خصوص Jelly اعلام کرد که در حال حاضر مشخص نیست که آیا Jelly از پینترست جدا خواهد شد و به عنوان یک پروژه مستقل عمل می‌کند یا اینکه به عنوان یک ابزار جستجو در پینترست استفاده خواهد شد.

از آنجایی که موتور جستجوی Jelly کاربر چندانی ندارد و طول مدت عمر خود هم نتوانسته‌ است محبوبیت زیادی بدست آورد، انتظار نمی‌رود که از این پس شاهد حضور موتور جستجوی Jelly به عنوان یک ابزار جستجوی مستقل باشیم. از طرف دیگر نتایج جستجوی پینترست در بسیاری از موارد نسبت به گوگل عملکرد بهتری دارد.

با این حساب انتظار می‌رود پینترست موتور جستجوی Jelly را تنها به این دلیل خریداری کرده باشد که از فناوری و استعداد نیروهای سازنده این موتور جستجو به نفع خود استفاده کند و در نتیجه به احتمال زیاد پای Jelly لب گور است و چه بسا در آینده شاهد تعطیلی این موتور جستجوی بدفرجام باشیم.

theverge.com

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. سهیلا می‌گوید

    آپدیت کردم
    خراب شد هیچی باز نمیشه
    لعنت به آپدیتهای مسخره