مایکروسافت فروش ویندوز ۷ و ۸.۱ را به سازندگان پی‌سی متوقف کرد

امروز مایکروسافت در سکوت فروش لایسنس ویندوز 7 و 8.1 را به سازندگان کامپیوتر متوقف کرد. این گامی بزرگ برای سیستم‌عامل هفت‌ساله محسوب می‌شود.

0

بنا به قوانین مایکروسافت، این شرکت که در شهر Redmond در واشینگتن قرارگرفته است در دهم آبان ماه فروش Windows 7 Professional یا هر نسخه‌ای از Windows 8.1 را به سازندگان کامپیوتر متوقف می‌کند. با به پایان رسیدن فروش ویندوز 7 و ویندوز 8.1 تنها انتخاب طولانی‌مدت برای سازندگانی که ویندوز را در محصولاتشان نصب‌کرده و بعد به فروش می‌رسانند، ویندوز 10 خواهد بود.

تاریخ اصلی توقف فروش Windows 7 Professional نهم آبان ماه 1393، دو سال بعد از عرضه ویندوز 8 بود؛ اما در ابتدای همان سال مایکروسافت تنها فروش نسخه Home را متوقف کرد و به گفته خودش یک سال به تولیدکنندگان مهلت داد تا دیگر کامپیوترهایی با نسخه Windows 7 Professional را به فروش نرسانند. جالب اینکه این هشدار مایکروسافت در یک سال پیش منتشر شد.

سازمان‌هایی با توافق‌نامه‌های لایسنس Enterprise و بیمه نرم‌افزار، یعنی برنامه‌های سالیانه‌ای که مزایای اضافی برای سازمان مهیا می‌کنند، می‌توانند کامپیوترهای جدید خریداری کنند و در صورت تمایل به استفاده از نسخه قدیمی‌تر، ویندوز 10 را با ویندوز 7 جایگزین کنند. کامپیوترهایی جدیدی که از Window 7 Professional استفاده می‌کنند نیز به‌سرعت از صفحه روزگار محو نمی‌شوند. سازندگان اجازه دارند از لایسنس‌هایی که از گذشته خریداری کرده‌اند، برای این کامپیوترها استفاده کنند.

به‌عنوان‌مثال، فروشگاه آنلاین Dell همچنان 17 نوت‌بوک مختلف را که به Windows 7 Professional مجهز هستند، نشان می‌دهد. این قانون فروشندگان کامپیوتر کوچک‌تر مثل Puget Systems که در شهر Auburn واشینگتن قرارگرفته‌اند را شامل می‌شود. این فروشگاه‌ها می‌توانند به تولید کامپیوترهایی با Windows 7 Professional ادامه دهند تا ذخیره لایسنس‌هایشان به اتمام برسد. مایکروسافت در حالی به کار ویندوز 7 پایان می‌دهد که هنوز پرطرفدارترین سیستم‌عامل در کره زمین است. ویندوز 7 از اواسط سال 2015 میلادی و از زمان عرضه ویندوز 10 یک‌پنجم کاربرانش را از دست داد، اما بنا به آمار شرکت تحلیلی آمریکایی Net Applications، این نسخه از سیستم‌عامل از 9 مهر تا 9 آبان ماه، بر 48 درصد از تمام کامپیوترهای شخصی نصب بوده که این میزان دو برابر سهم ویندوز 10 از کاربران بوده است.

پشتیبانی از ویندوز 7 تا شروع سال 2020 میلادی ادامه خواهد داشت و به کاربرانش بیش از سه سال فرصت برای مهاجرت به دیگر سیستم‌عامل‌ها را می‌دهد.

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.