با وجود مشکلات گلکسی نوت ۷ درآمد سامسونگ کماکان رو به افزایش است

علی‌رغم کاهش فروش اولیه گلکسی نوت 7 نسبت به نسل‌های قبلی این محصول، گزارش مالی سه ماه سوم 2016 سامسونگ الکترونیکس نشان می‌دهد که درآمد این شرکت کره همچنان رو به افزایش است.

0

بر اساس گزارش مالی سه ماه سوم سال 2016 سامسونگ، این شرکت در بازه مذکور سود عملیاتی حدود 7 میلیارد دلاری را از فروش 44 میلیارد دلاری به دست آورده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد سود 3.6 میلیون دلاری را نشان می‌دهد.

این آمار بدون شک از چیزی است که تحلیل گران بازار پیش‌تر به دلیل هزینه گزافی که سامسونگ در جهت جمع آوری و رفع عیب گوشی‌های گلکسی نوت 7 متحمل شده بود، بیشتر است. البته بدیهی است که فروش گوشی‌های این شرکت در تأثیر مشکلات و انفجارهای رخ داده در سری گلکسی نوت 7 کاهش یابد، با این حال از آنجا که مدت زمان کوتاهی است که این شرکت گوشی‌های نوت 7 جایگزین شده را راهی بازار کرده، تا این لحظه آمار دقیقی از میزان استقبال هواداران برند سامسونگ از گلکسی نوت 7 منتشر نشده است.

البته قریب به اتفاق تحلیل گران بازار بر این عقیده‌اند که اگر مشکلات مذکور مانع افزایش فروش موبایل‌های سامسونگ نشده بود، این احتمال وجود داشت که سود عملیاتی این شرکت در سه ماه گذشته به بیشترین رکورد ثبت شده برسد. در هر حال علی‌رغم کاهش درآمد سامسونگ از بخش گوشی همراه، به نظر می‌رسد سایر بخش‌های تولیدی این شرکت از جمله عرضه ویژه نیمه هادی‌ها و تراشه‌های موبایلی و نمایشگرها توانسته سود عملیاتی سرشاری را عاید این شرکت کره‌ای نماید.

در همین حال پیش‌بینی می‌شود که اگر بار دیگر شاهد حوادثی همچون انفجار مجدد گلکسی نوت 7 های تعویض شده هواپیما نباشیم، بار دیگر افزایش فروش گوشی‌های سامسونگ در سه ماه پایانی سال جاری قابل دسترس است.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.