تولید اختصاصی تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۰ کوالکام توسط سامسونگ

بااینکه با عرضه گوشی سامسونگ Galaxy S8 فاصله زیادی داریم، دلیل نمی‌شود شایعات متعددی که از قابلیت‌های این دستگاه پرده برمی‌دارند پخش نشوند.

0

بنا به شایعه جدیدی که از کره جنوبی آغازشده است، برخی از مدل‌های Galaxy S8 از تراشه اسنپ‌دراگون 830 استفاده خواهند کرد. این تراشه منحصراً توسط سامسونگ و با پروسه 10 نانومتری تولید می‌شود.

بنا به شایعه، سامسونگ قرارداد ویژه‌ای را برای تولید این تراشه‌ها با کوالکام امضا کرده است. گفته می‌شود که برای این تکنولوژی نام FoPLP که مخفف Fan-out Panel Level Package است را انتخاب کرده‌اند. این تکنولوژی به سامسونگ اجازه تولید تراشه‌ها بدون برد مدار چاپی را می‌دهد. طبق شایعه، کوالکام و سامسونگ با همکاری یکدیگر این تکنولوژی تولید را توسعه می‌دهند.

اگر این خبر به نظرتان عجیب می‌رسد، باید بدانید که قرار است تکنولوژی FoPLP هزینه تولید را کاهش داده، به سامسونگ اجازه ادغام کردن آسان پورت‌های ورودی و خروجی را بدهد و تراشه‌ها نیز نازک‌تر از گذشته تولید بشوند. همچنین ازآنجایی‌که برای تولید از پروسه 10 نانومتری استفاده می‌شود، انتظار می‌رود که مصرف انرژی نسبت به قبل بهینه‌تر شده و حرارت کمتری در دستگاه تولید شود.

بنا به شایعات گذشته، نسخه‌های دیگر Galaxy S8 از تراشه Exynos 8895 خود سامسونگ که آن‌هم با پروسه 10 نانومتری تولیدشده است، استفاده می‌کنند. همان‌طور که در سال‌های گذشته هم شاهد بودیم، احتمالاً تفاوت‌های اندکی میان Exynos 8895 و Snapdragon 830 وجود خواهد داشت.

در پایان، بهتر است فراموش نکنیم که این مطلب هنوز در حد شایعه است. تا وارد شدن تراشه Snapdragon 830 به فاز تولید چندین ماه فاصله‌داریم، پس تا آن زمان باید انتظار شنیدن شایعات بیشتری را هم داشته باشیم.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.