گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL گوگل سرانجام معرفی شدند

پس از چندین ماه شایعه و درز تصاویر مختلف گوگل دقایقی پیش سرانجام گوشی‌های Pixel و Pixel XL خود را به عنوان جانشین سری نکسوس معرفی کرد.

1

تفاوت اصلی بین نکسوس‌ها و گوشی‌های پیکسل را می‌توان در نرم‌افزار و همچنین قیمت‌گذاری دانست. پیکسل‌ها دیگر قیمتی پایین‌تر از گوشی‌های رقیب نخواهند داشت و البته گوگل امکانات نرم‌افزاری ویژه‌ای را به‌صورت انحصاری در این گوشی‌ها خواهد گنجاند.

google-pixel-live

همان‌طور که از پیش می‌دانستیم گوشی‌های Pixel و Pixel XL از نظر طراحی کاملاً مشابه یکدیگر بوده و تنها تفاوت آن‌ها در اندازه است. اچ‌تی‌سی ساخت هر دو گوشی را بر عهده داشته و بدنه آن‌ها را مثل HTC 10 از جنس آلومینیوم ساخته است. نکته جالب طراحی پیکسل‌ها البته بخش شیشه‌ای پشتی است که برای عبور سیگنال‌های مخابراتی و ارتباطی تعبیه شده اما کمی بیش از حد معمول وسیع است! همچنین به نظر می‌رسد لنز دوربین کوچک‌تر از حد عادیست و حاشیه‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش نیز کمی ضخیم‌تر از حد معمول طراحی شده است.به هر حال پیکسل و پیکسل XL به ترتیب دارای صفحه‌نمایش‌های 5.0 و 5.5 اینچی بوده که از نوع  AMOLED با کنتراست و زوایای دید عالی طراحی شده و با شیشه محافظه Gorilla Glass 4 پوشانده شده‌اند. وضوح تصویر در نسخه معمولی فول اچ‌دی یا 1920×1080 و در نسخه XL برابر QHD 2560x1440p در نظر گرفته شده است.

google-pixel-white-silver

تراشه اسنپ‌دراگون 821 به همراه 4 گیگابایت رم این گوشی را هم‌تراز یا بالاتر از رقبا قرار داده اما درگاه کارت حافظه برای ارتقای 32 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی آن‌ها  وجود ندارد. اسنپ‌دراگون 821 با 2 هسته 2.15 گیگاهرتزی و 2 هسته 1.6گیگاهرتزی و Adreno 530 حدود ده درصد از اسنپ‌دراگون 820 بهتر عمل خواهد کرد.

برای دوربین، اچ‌تی‌سی و گوگل از سنسوری 12.3 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و اندازه 2.3/1 استفاده کرده که هر پیکسل در آن 1.55 میکرونی بوده و گوشی همچنین به قابلیت فیلمبرداری 4K مجهز است. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با f/2.0 و اندازه پیکسل 1.4 میکرون در نظر گرفته شده و قادر به فیلمبرداری 1080p خواهد بود.  به گفته گوگل وب‌سایت DxOMark امتیاز 89 را برای دوربین این گوشی ثبت کرده که بهترین دوربین در گوشی‌های هوشمند و حتی بهتر از گلکسی نوت 7، Xperia XZ و آیفون 7 پلاس محسوب می‌شود. همچنین به گفته گوگل لرزش‌گیر دوربین این گوشی و همچنین سرعت عکاسی و عملکرد HDR از رقبا بهتر است.

google-pixel-camera

از نظر نرم‌افزاری پیکسل‌ها برای اولین بار با اندروید نوقا عرضه خواهند شد. تمرکز گوگل در این دو گوشی بر روی دستیار هوشمند جدید این شرکت Google Assistant است که در تابستان معرفی شده بود. به گفته گوگل این دستیار نه‌تنها هوشمندتر از گذشته است بلکه می‌تواند تصاویر را بهتر تشخیص دهد و بهتر و طبیعی‌تر هم صحبت کند. علاوه بر این Google Photos فضای رایگان بی‌نهایتی را برای تصاویر دوربین گوشی فراهم خواهد کرد.

google-pixel-features

آپدیت‌های جدید نرم‌افزاری گوگل از این پس به صورت خودکار دانلود شده و وقتی از گوشی خود استفاده نمی‌کنید به صورت هوشمند نصب شده تا دیگر خبری از بارگذاری‌های مختلف و وقت‌گیر نباشد. انتقال اطلاعات از سایر گوشی‌های اندرویدی یا آیفون نیز به راحتی با آداپتوری که درون جعبه قرار داده شده امکان‌پذیر خواهد بود. این گوشی‌ها همچنین اولین گوشی‌های با فناوری واقعیت مجازی DayDream گوگل هستند.

switching-to-pixel

درگاه USB-C، حسگر اثر انگشت، بلوتوث 4.2، فناوری شارژ سریع کوالکام و باتری 3450 یا 2770 میلی‌آمپرساعتی از سایر مشخصات این گوشی‌ها بوده اما به نظر خبری از استاندارد مقاومت دربرابر آب در این گوشی‌ها نیست. اچ‌تی‌سی و گوگل قرار است آن‌ها را در سه رنگ کاملاً مشکی، خیلی نقره‌ای و نسخه محدود واقعاً آبی (!) وارد بازار کنند.

گوگل پیکسل با قیمت پایه 650 دلار عرضه خواهد شد و پیش‌فروش آن نیز از همین امروز در آمریکا، کانادا، انگلیس و استرالیا آغاز شده است. نسخه 128 گیگابایتی 100 دلار به قیمت گوشی اضافه کرده و نسخه XL نیز 120 دلار گران‌تر است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. soheil می‌گوید

    واقعا کی حاضره 650 دلار واسه گوشی های مزخرف و پر از ایراد گوگل پول خرج کنه؟