تلگرام امروز سه‌ساله شد

پیام‌رسان تلگرام که امروز محبوب‌ترین پیام‌رسان میان کاربران ایرانی محسوب می‌شود دقیقاً سه‌سال پیش در تاریخ 24 مردادماه 1393 برای سیستم‌عامل iOS عرضه شد.

2

تلگرام سپس در تاریخ 20 مهر 1393 نیز برای اولین بار به‌صورت آزمایشی برای اندروید منتشر شد.

زمانی‌که WhatsApp محبوب‌ترین پیام‌رسان محسوب می‌شد تلگرام با وعده امنیت بیشتر و امکانات متفاوت ابتدا برای آیفون رونمایی شد. در این پیام‌رسان امکان گفتگوی محرمانه در بخش Secret Chat وجود داشت و می‌توانستید برخلاف واتس‌اپ هر فایل دلخواهی را نیز ارسال کنید. این پیام‌رسان امروزه امکانات بسیار بیشتری از واتس‌اپ مانند روبات‌ها، کانال‌ها، ارسال تصاویر متحرک GIF، استیکرها، امکانات امنیتی بیشتر و … را در اختیار کاربران قرار داده و حالا محبوب‌ترین پیام‌رسان در ایران است. جالب است بدانید این پیام‌رسان حالا بیش از 100 میلیون کاربر فعال ماهانه داشته و بیشترین کاربران تلگرام را یرانی‌ها تشکیل داده‌اند. در این پیام‌رسان روزانه حدود 15 میلیارد پیام و 700 میلیون تصویر ردوبدل می‌شود و این شرکت حتی یک دلار هم برای تبلیغات هزینه نکرده است!

Telegram-records

مانند هر پیام‌رسان محبوب دیگری اخبار و شایعات مربوط به فیلترینگ تلگرام نیز چندین بار شنیده شد و پس از اعتراضات کاربران مسئولین تصمیم گرفتند با مدیران تلگرام وارد مذاکره شوند. گفته می‌شد تلگرام با انتقال برخی سرورهای خود به درون ایران موافقت کرده و امروز حتی خبری مبنی بر فراهم شدن مقدمات این انتقال توسط شرکت افرانت نیز شنیده شد اما مدیرعامل و بنیان‌گذار تلگرام آقای پاور دورف در اکانت توییتر خود این خبر را تکذیب کرد.

به هر حال هر سرنوشتی که انتظار این پیام‌رسان محبوب را می‌کشد امیدواریم در نهایت منجر به کاهش امنیت آن و یا مسدود شدن دسترسی کاربران ایرانی به آن نشود. این پیام‌رسان با امکانات منحصربه‌فردش دریچه‌ای به اخبار روزانه، نیازمندی‌ها، ارتباطات نوین و بخش مهمی از زندگی دیجیتالی ایرانیان را شامل می‌شود و به‌نظر نمی‌رسد روند رو به رشد آن هم به این زودی‌ها متوقف شود.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مخلوق می‌گوید

    یعنی چه؟

  2. Jafar می‌گوید

    متاسفانه کوچ دوم ما از آبی به یه رنگ دیگه داره شروع میشه
    قبلش بنفش رو از بین بردن
    اینم از آبی
    بریم برای رنگ بعدی