گوگل در مهرماه یک فستیوال برای بازی‌های مستقل برگزار می‌کند

گوگل سیاست‌های مختلفی را برای تشویق بازی‌ سازان مستقل برای ساخت بازی در پلتفرم‌های خود در نظر دارد و از قرار معلوم مهرماه یک فستیوال برای بازی‌های مستقل برگزار کند.

0

این فستیوال که ایندی گیم فستیوال (Indie Games Festival) نام دارد.قرار است در تاریخ سوم مهرماه برگزار شود و گوگل از هم اکنون فرآیند ثبت نام بازی‌های حاضر در این فستیوال را آغاز کرده است.

به این ترتیب سازندگان بازی در آمریکا و کانادا در قالب تیم‌های ۱۵ نفری یا کمتر، قادر به ثبت نام و ارائه بازی مستقل خود در این فستیوال هستند. لازم به ذکر است که بازی‌های حاضر در این فستیوال باید حتما در سال ۲۰۱۶ میلادی ساخته شده باشند و از هم‌ اکنون تا تاریخ ۲۴ مردادماه برای حضور در ایندی گیم فستیوال اعلام آمادگی و ثبت نام کنند. گوگل متذکر شده است که تا چند هفته دیگر شرایط لازم برای بازی‌هایی که قرار است در این فستیوال حضور داشته باشند را اعلام می‌کند؛ اما آنچه مسلم است کیفیت بالای بازی‌ها و خلاقیت در سبک ایندی یا بازی‌های مستقل حرف اول را می‌زند. ناگفته نماند که فستیوال بزرگ دیگری نیز برای بازی‌های مستقل قرار است در لس‌آنجلس در تاریخ ۲۳ مهرماه برگزار شود.

Google Indie Game Festivsal

فستیوال بازی‌های مستقل گوگل برای حضور عموم رایگان است و به همین دلیل این فستیوال فرصت بسیار مناسبی برای تیم‌های کوچک و معرفی بازی‌های مستقل است. لازم به ذکر است که گوگل جایزه‌های کاربردی را برای برندگان این فستیوال در نظر گرفته است، سخت‌افزار تانگو (Tango Hardware)، بلیط حضور در مراسم بعدی گوگل I/O و همچنین اختصاص فضایی برای تبلیغ بازی‌ها در گو‌گل‌ پلی استور از جمله جایزه‌هایی است که برنده ایندی گیم فستیوال به آنها دسترسی خواهد داشت. گوگل در این فستیوال سازندگان بازی را به ساخت بازی برای تانگو و واقعیت مجازی Cardboard نیز تشویق می‌کند.

عرضه بازی برای پلتفرم iOS سود بیشتری را نصیب جیب سازندگان مستقل بازی کرده است و فستیوال بازی‌های مستقل گوگل، برای جلب بیشتر سازندگان مستقل بازی‌ راه‌اندازی خواهد شد.

در مجموع باید گفت سیاست‌های جدید گوگل از عزم این شرکت برای حضور بیشتر سازندگان مستقل بازی در پلتفرم‌های این شرکت حکایت دارد، به همین منظور پیش از این نیز شاهد اختصاص قسمتی در گوگل پلی استور تحت عنوان Indie Corner بودیم، در این قسمت بهترین بازی‌های مستقل قرار داده می‌شود.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.