گوگل پیدا کردن گوشی‌های گمشده و دسترسی به My Account را آسانتر کرده است

اگر گوشی اندرویدی شما دزدیده شود و یا در جایی آن را گم کرده باشید و نتوانید پیدا کنید، شرکت گوگل در پلتفرم اندروید تمهیداتی در نظر گرفته که به صورت رایگان می‌تواند در پیدا کردن گوشی اندرویدیتان به شما کمک کند.

1

گوگل از سال از سال 2015 در پلتفرم اندرویدی نصب شده بر روی گوشی‌های هوشمند قابلیتی با نام “find my phone. «تدارک دید که کاربران با بهره‌گیری از آن می‌توانند از مکان فعلی گوشی همراه خود مطلع شوند. در همین راستا امروز اطلاعاتی منتشر گردید که نشان می‌دهد گوگل درصدد پیدا کردن آسان‌تر گوشی‌های گمشده و دسترسی به My Account است.

بر این اساس اگر زین پس این عبارت “I lost my phone” را در موتور جستجوی گوگل وارد نمایید، به شرط اینکه تا پیش این گوشی خود را در بخش تنظیمات حریم خصوصی ثبت کرده باشید، در اولین سطر با لینک صفحه “Find your phone.” مراجعه خواهید شد که با مراجعه به آن قادر خواهید بود از مکان فعلی گوشی همراه خود بر روی نقشه مطلع شوید و یا اینکه آن را از راه دور به صدا درآورید.

findyourphone

البته اگر از گوشی آیفون استفاده می‌کنید نیز قادر خواهید بو از راه دور از اکانت جیمیل ثبت شده در گوشی خارج شوید، با این حال برای بهره‌مندی از این قابلیت همچنان بایستی به صفحه iCloud.com مراجعه کنید. ناگفته نماند که دسترسی به صفحه پیدا کردن گوشی همچنین در account hub تعبیه شده است که در آن به طور معمول خلاصه ای از پارامترهای امنیتی حساب کاربر نمایش داده می‌شود.

اگر اپلیکیشن گوگل ناو گوشی خود را به روز کرده باشید، اکنون با گفتن عبارت “Ok Google, show me my Google account” مستقیماً به صفحه hub ارجاع داده خواهید شد. در هر حال اگرچه انتظار می‌رود دسترسی به تنظیمات حریم خصوصی در آینده به صدر نتایج جستجوهای موتور گوگل نیز اضافه شود، با این حال برای یافتن سریع موقعیت گوشی اندرویدی خود هم اکنون می‌توانید به این صفحه و سپس قسمت “Find your phone” مراجعه کنید.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ملیکا می‌گوید

    توی پارک گم شده