جان مک‌آفی مدعی شکستن رمزگذاری پیام‌ها در واتس‌اپ شد

اخیرا شاهد فعال کردن ویژگی رمزگذاری پیام‌ها در واتس‌اپ هستیم؛ اما اینگونه که پیداست به این رمزگذاری چندان اعتباری نیست چرا که جان‌مک‌آفی مدعی شکستن رمزگذاری پیام‌های واتس‌اپ شده است.

0

با استفاده از ویژگی‌ رمزگذاری جدید واتس‌اپ پیام‌ها در نقطه ارسال رمزگذاری شده و در نقطه دریافت رمزگشایی می‌شوند تا هکرها امکان خواندن پیام‌های کاربران را نداشته باشند. از طرف دیگر ممکن است شما هم شنیده باشید که هیچ چیزی نیست که روزی هک نشود و ظاهرا جان مک‌آفی و تیم‌اش راهی برای دسترسی به پیام‌های رمزگذاری شده واتس‌اپ پیدا کرده‌اند. بر اساس گزارشی که از جانب Cybersecurity Ventures منتشر شده است، جان‌مک‌آفی و تیم وی قادر هستند پیام‌های رمزگذاری شده کاربران واتس‌اپ را رمزگشایی و مطالعه کنند.

ناگفته نماند که از قرار معلوم این ضعف تنها در نسخه اندروید اپلیکیشن واتس‌اپ مشاهده شده است. خود جان مک‌آفی هم معتقد است که این مشکل اصلا ربطی به واتس‌اپ ندارد و وی و تیم‌اش توانسته‌اند از طریق ضعفی که در سیستم‌عامل اندروید وجود دارد به این پیام‌های رمزگذاری شده واتس‌اپ دسترسی داشته باشند. جالب اینجاست که مک‌آفی پا را از این هم فراتر گذاشته و مدعی است ضعف بزرگی که تیم وی در اندروید پیدا کرده آنها را قادر ساخته تا تقریبا به تمامی اطلاعات دستگا‌ه‌های اندرویدی دسترسی داشته باشند.

البته بنگاه‌های خبری باتوجه به شناختی که از وی دارند تاکنون این ادعا را جدی نگرفته‌اند، کارشناسان Gizmodo تاکید دارند که مک‌آفی با این ادعا قصد دارد به نفع خود جو مثبتی ایجاد کند و از این آب گل آلود ماهی بگیرد. وی از خبرنگاران خواسته تا گوشی‌های خود را برای تایید حرفش در اختیار تیم امنیتی مک‌‌آفی قرار دهند. این امر ممکن است نشان از برنامه مک‌آفی برای نصب بدافزار بر روی این گوشی‌ها داشته باشد.

جان مک‌آفی از گوگل و واتس‌اپ درخواست کرده تا امکاناتی را در اختیار وی قرار دهند تا ادعای خود را اثبات و احتمالا موفق به دریافت جایزه شود. با این حساب اگر واقعا مک‌آفی مرد میدان باشد و به پیام‌های رمزگذاری شده واتس‌اپ دسترسی پیدا کرده باشد باید آنرا تایید کند. به این ترتیب در صورت صحت این ادعا در آینده نزدیک بیشتر از مک‌آفی خواهیم شنید.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.