فیس‌بوک به یک کودک ۱۰ ساله برای کشف حفره امنیتی اینستاگرام ده هزار دلار پاداش داد

سال گذشته یک پسر ده ساله فنلاندی نابغه به نام Jani که حتی به سن مجاز برای ثبت نام در فیس‌بوک نرسیده با هک کردن اینستاگرام مارک زاکربرگ را تحت تأثیر قرار داد. حالا به گزارش فوربز این پسر به‌تازگی مبلغ ده هزار دلار را از فیس‌بوک برای کشف این حفره امنیتی دریافت کرده است.

3

جَنی متوجه یک حفره امنیتی در اینستاگرام شد که به او اجازه می‌داد با تغییر در کد اینستاگرام هرگونه محتوای ثبت شده در این شبکه اجتماعی را حذف کند. او در گفتگو با نشریه Iltalehti گفته بود:

من می‌توانستم هر کسی را حذف کنم؛ حتی جاستین بیبر!

به گزارش فوربز این پسر وقتی حفره امنیتی را کشف کرد موضوع را از طریق ایمیل با فیس‌بوک در میان گذاشت و سپس ادعای خود را با حذف کامنت فیس‌بوک در یکی از پست‌های آزمایشی این شرکت ثابت کرد. فیس‌بوک این مشکل را در بهمن‌ها برطرف کرد و در اسفندماه نیز رفع مشکل را به Jani اطلاع‌رسانی کرده و جایزه او را به حسابش واریز کرد.

جنی قصد دارد از این پول برای خرید یک دوچرخه جدید، لوازم فوتبال و یک کامپیوتر برای برادرهایش استفاده کند. به این ترتیب او رکورد قبلی را که مربوط به کشف باگ فیس‌بوک توسط یک نوجوان 13 ساله بود شکسته و حالا راه خود را برای تبدیل شدن به یک متخصص امنیتی مشهور هموار کرده است. برنامه کشف باگ فیس‌بوک که از سال 2011 آغاز شده تاکنون بیش از 4.3 میلیون دلار جایزه را به 800 محقق در سراسر دنیا پردخت کرده است. مبلغ پرداختی برای هر کشف بسته به خطر و جدیت آن متفاوت است و گفته می‌شود فیس‌بوک تنها در سال 2015 به 210 محقق 936 هزار دلار جایزه با میانگین 1780 دلار پرداخت کرده است.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. ریحانه می‌گوید

    مشکل نصب برنامه اینستاگرام رو دارم

    1. محسن صحافی می‌گوید
  2. ریحانه می‌گوید

    خیلی خوب