اینتل با لغو تولید چیپ‌های SoFIA و Broxton به خروج از بازار گوشی‌های هوشمند می‌اندیشد

همان‌طور که در جریان هستید شرکت اینتل علی‌رغم تسلط مطلق بر بازار تراشه‌های پی سی، در حوزه گوشی‌های هوشمند شرایط مساعدی نداشته است. حال به نظر می‌رسد این شرکت آرام آرام در نظر دارد با بازار تراشه‌های موبایلی برای همیشه خداحافظی کند، زیرا روز گذشته تولید چیپ‌های SoFIA و Broxton این شرکت به طور کلی متوقف گردیده است.

0

البته ناگفته نماند که روند لغو تولید چیپ‌های SoFIA و Broxton در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته مجله فوربس سناریو احتمال خروج اینتل از بازار گوشی‌های هوشمند را مطرح کرده بود. در همین رابطه نیز ماه گذشته سرپرست بخش چیپست‌های موبایل شرکت اینتل این شرکت را ترک کرد.

سخنگوی شرکت اینتل: من تائید می‌کنم که هم اکنون تولید چیپ‌ست‌های موبایلی SoFIA، Broxton، 3GX, SoFIA،LTE و SoFIA و LTE2 در جهت پیشبرد اهداف کلی شرکت و افزایش بازدهی محصولات دیگر موقف شده است. انتظار می‌رود تأثیر این تغییرات به زودی نمایان شود.

لازم به ذکر است که اگرچه سال گذشته تراشه‌های موبایلی اینتل تنها توانستند در نقش قلب تپنده گوشی میان رده Zenfone 2 ایفای نقش کنند، با این حال مودم XMM 7480 این شرکت که در MWC205 شاهد معرفی آن بودیم به قدری قدرتمند است که شایعاتی از احتمال به کار گیری آن در آیفون 7 شنیده می‌شود.

androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.