ضربه iPhone SE اپل به بازار گوشی‌های هواوی، شیائومی و سایر شرکت‌های تولیدکننده

آیفون تازه معرفی شده SE در چین هواداران زیادی برای خود جمع کرده و اکنون هواوی، شیائومی و سایر شرکت‌های تولید کننده گوشی همراه هوشند سایه سنگین این گوشی تازه وارد اپل را بر سر محصولات خود حس می‌کنند.

4

گوشی آیفون SE با ابعاد کوچک و جمع و جور خود و مشخصات سخت‌افزاری چشمگیری که دارد توانسته قند در دل هواداران آیفون در چین و سایر نقاط دنیا آب کند. بد نیست بدانید این گوشی ۴ اینچی در حال حاضر توانسته در چین حدود ۳.۴ میلیون دستگاه پیش‌ فروش داشته باشد و این امر خواب را از شرکت‌های هواوی، شیائومی، Oppo و Vivo ربوده است.

بر اساس گزارش‌هایی که از چین به دست رسیده موفقیت آیفون SE در این کشور به اندازه‌ای بوده که تولید‌کنندگان بزرگ تجهیزات موبایل چینی و تایوانی دیگر حاضر به ساخت تجهیزات برای سایر گوشی‌ها نیستند.

همان‌گونه که اشاره شد سخت‌افزار قوی و ابعاد کوچک و خوش دست باعث شده تا این گوشی به ناگاه با موفقیت خیره کننده‌ای در بازار روبرو شود. از لحاظ سخت‌افزاری در آیفون SE شاهد همان چیپست A9 هستیم که کاربران آیفون 6s پلاس از آن بهره‌مند هستند. دوربین ۱۲ مگا پیکسلیِ با کیفیتی که در آیفون 6s حضور دارد نیز در آیفون SE خودنمایی می‌کند. پشتیبانی از سیستم‌ پرداخت موبایل اپل‌ Pay نیز یکی دیگر از مزایای قابل توجه آیفون SE است.

البته این گوشی پرطرفدار از فناوری جدید تاچ‌ سه‌بعدی اپل بی‌نصیب مانده است اما ویژگی Live Photos را اپل برای این نور چشمی جدید خود نیز در نظر گرفته است. جالب اینجاست که در آیفون SE شاهد تا‌چ‌آی‌دی اپل البته از نوع نسل اول آن نیز هستیم، به این ترتیب سنسوری که به خدمت گرفته شده سرعت تاچ‌آی‌دی چدید اپل را دارا نیست اما باز هم غنیمت است.

لازم به ذکر است که در مجموع شرکت‌های تولید کننده قطعات گوشی موبایل در چین و تایوان دل خوشی از تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های همراه هوشمند ندارند. این تولید‌کننده‌های چینی سال گذشته سفارش زیادی برای ماژول دوربین گوشی از جانب شرکت‌های سازنده موبایل دریافت کردند اما در نهایت بیشتر از ۷۰ تا ۸۰ درصد این میزان تولید شده به فروش نرسید. این امر نیز باعث شده تا شرکت‌های تولید کننده قطعات گوشی‌های هوشمند تمایل زیادی برای همکاری با سازندگان بزرگ صنعت موبایل نداشته باشند.

برای نمونه شیائومی در سال گذشته به تولید کنندگانِ چینیِ قطعاتِ گوشی‌های همراه گفته بود که برای تامین  قطعات ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون گوشی همراه آماده باشند اما در نهایت شیائومی در سال گذشته قطعات بیشتر از ۷۰ میلیون دستگاه گوشی همراه را از این تولید کنندگان تهیه نکرد. با این حساب باید دید هواوی،‌ شیائومی و سایر بزرگان صنعت موبایل چین چه تمهیداتی را برای مقابله با آیفون SE اتخاذ می‌کنند.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    مگن گوشی لومیا اینو داره لیوینگ امیج

  2. Amir می‌گوید

    حالا مگه تاچ سه بعدی یا تصاویر متحرک چیه!!!

    این گوشی
    یعنی
    ورود اپل به بازار میان رده

    1. مَمَد می‌گوید

      تاچ سه بعدی انگشتت رو میگیری روی یک ایکن مثلا صفحه ویبره میخوره منوش میاد ی همچین چیزی
      تصاویر متحرک هم پشت سر هم عکس میگیره gif میده بیرون!

      اینارو داشت کامل میشد و با 4 اینچی بودنش 1400 بیشتر نمیارزه بنظرم
      که تا تابستون به این قیمت میرسه حتما

      1. Amir می‌گوید

        نگفتم نمیدونم گفتم خیلی هم مهم نیست