اندروید احتمالا به‌زودی زبان برنامه‌نویسی Swift اپل را پشتیبانی خواهد کرد

اپل به اکو سیستم بسته و دست و پاگیر خود معروف است، جالب اینجاست در این بین حدود دو سال پیش زبان برنامه نویسی Swift از جانب اپل معرفی شد، اواخر پارسال بود که این زبان به صورت متن باز تغییر حالت داد، این‌گونه که پیداست زبان Swift طرفداران زیادی در پلتفرم اندروید دارد و حالا احتمال می‌رود Swift در اندروید نیز پشتیبانی شود.

1

زبان برنامه نویسی Swift در طول مدت عمر خود توانسته طرفداران زیادی جلب کند، جالب اینجاست ظاهرا سلاطین بزرگ فناوری هم به این زبان علاقه نشان می‌دهند. در این بین حتی گفته می‌شود که گوگل صحبت‌هایی با اپل برای معرفی Swift به عنوان زبانی سطح اول در اندروید داشته است.

علاقه‌مندان به زبان‌های برنامه نویسی به خوبی می‌دانند که در حال حاضر جاوا تنها زبان برنامه نویسی سطح اول در اندروید است و از طرف دیگر صحبت‌هایی هم مطرح شده که گوگل ممکن است جاوا را همچنان به عنوان تنها زبان سطح اول برنامه نویسی در اندروید نگه دارد. بد نیست بدانید زبان برنامه نویسی جاوا در اختیار شرکت بزرگ اوراکل (Oracle) است و ظاهرا میانه گوگل و اوراکل بر سر زبان برنامه‌نویسی جاوا شرکت آب شده است و به این ترتیب احتمال می‌رود که گوگل به دنبال زبان سطح اولی برای اندروید باشد.

در این بین زبان برنامه نویسی Swift به سرعت ایجاد و گسترش یافته، از طرف دیگر به دلیل خصوصیت متن باز خود به راحتی تاکنون از جانب گوگل مورد استفاده قرار گرفته است. ناگفته نماند که احتمال می‌رود اگر اندروید از زبان Swift پشتیبانی کند، ممکن است تعداد اپلیکیشن‌های ساخته شده با Swift برای iOS کاهش یابد.

در این بین گزارشاتی نیز از حضور نمایندگان فیس‌بوک، گوگل و Uber در سال گذشته در لندن به گوش می‌رسد،‌از قرار معلوم نمایندگان این شرکت‌های بزرگ دور هم جمع شده‌ بودند تا در خصوص چگونگی استفاده از Swift تصمیم بگیرند. در حال حاضر فیس‌بوک و Uber به استفاده بیشتر از Swift فکر می‌کنند و همان‌گونه که اشاره شد گفته می‌شود که گوگل نیز قصد دارد بهره بیشتری از این زبان برنامه نویسی ببرد.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد باز هم اگر گوگل در نهایت تصمیم به استفاده از Swift بگیرد باید گفت این فرآیند به این راحتی‌ها هم نیست و کدنویسی‌های زیادی در اندروید باید صورت گیرد. در مجموع می‌توان نتیجه گرفت که به این زودی‌ها نباید منتظر حضور Swift در بستر اندروید باشیم.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ax1 می‌گوید

    حرکت خوبی هست از جاوا و اوراکل خسته شدم، ولی اینطوری به چاله ی بزرگتر اپل میوفته، به نظرم باید با مایکروسافت همکاری کنه هم مایکروسافت به اندازه گوگل آندروید رو بلده (برنامه های اندرویدی که ساخته) هم اینکه مایکروسافت نشون داده که خیلی کمتر دامبول بازی در میاره و میشه با هاش همکاری خوبی داشت (تصور کنین مایکروسافت و گوگل با هم همکاری کنن چی میشه (اما طبق قانون رقابت در آمریکا غول ها باید جدا از هم باشن تا غـول تـر نشن))