آمریکا ۷ ایرانی را متهم به حملات هکری به ده‌ها بانک و نفوذ به سیستم سد آب نیویورک کرد

اداره تحقیقات فدرال آمریکا FBI به تازگی 7 ایرانی را به هک کرده ده‌ها بانک و سیستم سد آب نیویورک متهم کرده است. به ادعای این سازمان حملات در بازه سال‌های 2011 تا 2013 میلادی رخ داده و برای دولت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار می‌کنند.

1

تمامی افراد نام‌برده در حال حاضر در ایران زندگی کرده و البته دولت ایران نیز قصد ندارد آن‌ها را تحویل دهد؛ هرچند که پاسخ رسمی از سران کشورمان منتشر نشده است. گفته می‌شود حداقل 46 موسسه مالی بزرگ مورد حمله این هکرها قرار گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به JPMorgan Chase، Wells Fargo و American Express اشاره کرد؛ همچنین گزارش‌هایی نیز از حمله به اپراتور AT&T شنیده می‌شود. این هکرها البته به اطلاعاتی دست پیدا نکرده و با حمله رایج DDoS که پیش از این راجع به آن مفصل نوشته‌ایم به صورت هفتگی سیستم‌های آنلاین بانکی را دچار اختلال کرده‌اند. به گفته دادستان کل آمریکا «لورتا لینچ» این حملات بی‌رحمانه، سازماندهی شده و گسترده بوده است.

آمریکا که پیش از این کشورهای چین و کره شمالی را نیز به هک کردن تأسیسات این کشور متهم کرده است ادعا می‌کند خطرناک‌ترین حمله هکرهای ایرانی به سد Bowman Avenue در Rye Brook نیویورک بوده چرا که این سد یکی از تأسیسات حیاتی محسوب می‌شود و نیویورک خوش‌شانس بوده که توانسته کنترل دروازه‌های سد را به موقع به دست بگیرد در غیر این‌صورت خطرات جانی و مالی جبران‌ناپذیری آمریکایی‌ها را تهدید می‌کرد. «آندره مک‌گرگور» یکی از مأمورین سابق FBI این حمله را یک هشدار و بیدارباش بزرگ برای دولت آمریکا برای جلوگیری از حملات این‌چنینی اعلام کرده است.

FBI نام متهمان ایرانی را به شرح زیر اعلام کرده است:

1- احمد فتحی

2- حمید فیروزی

3- امین شکوهی

4- صادق احمدزادگان

5- امید غفارنیا

6- سینا کیسار

7- نادر سعیدی

این افراد به توطئه برای اقدام به نفوذ کامپیوتری متهم بوده و FBI ادعا می‌کند این افراد برای دو شرکت ایرانی ITSecTeam و شرکت مرصاد کار می‌کنند. فیروزی همچنین به دسترسی و شراکت در جرم برای نفوذ به یک کامپیوتر محافظت شده نیز متهم شده است.

البته هیچکدام از این ادعاها هنوز ثابت نشده اما بی‌صبرانه منتظریم تا واکنش ایران و آمریکا را در مورد این موضوع مهم شاهد باشیم.

Venturebeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. میلاد می‌گوید

    موضوع جدیدی نیست تحریم های جدید به بهانه های جدید