اپل در حال مذاکره برای خرید شرکت Imagination Technologies است

شاید شما هم مانند ما تاکنون نام شرکت Imagination Technologies را نشنیده باشید، با این حال بد نیست بدانید که این کمپانی انگلیسی سازنده پردازشگرهای گرافیکی سری PowerVR است که در تراشه‌های اگزینوس ساخت سامسونگ و یا پردازنده‌های سری A شرکت اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

1

بدون شک اصلی‌ترین عامل رندر گرافیکی در آی‌پد و آیفون‌های شرکت اپل را می‌توان واحد پردازش گرافیکی PowerVR دانست که توسط شرکت انگلیسی Imagination Technologies توسعه یافته است. حال به نظر می‌رسد با افزایش بحران مالی این شرکت طی ماه‌های اخیر، کوپرتینوها در نظر دارند این شرکت را به لیست زیرمجموعه‌های خود اضافه کنند تا هم زین پس تراشه گرافیکی آی‌پد و آیفون‌های آینده را خود تولید کرده و هم اینکه بتوانند بیش از پیش  PowerVR را با پردازنده‌های سری A ادغام نمایند.

ناگفته نماید که Imagination Technologies طی سال‌های اخیر با حرکتی ناشیانه سرمایه‌گذاری هنگفتی بر روی توسعه تراشه‌های MIPS که در دستگاه‌های سازگار با اینترنت اشیا کاربرد دارند انجام داده است، این در حالی است که به نظر می‌رسد شانس با این شرکت یار نبوده و با بحران مالی مواجه شده است. البته این بحران تا استعفا مدیرعامل شرکت Hossein Yassaie و نیز اخراج 350 تن از کارمندان آن نیز پیش رفته است تا بار دیگر سرمایه لازم برای تمرکز بیشتر بر روی نسل بعدی سری PowerVR تامین شود.

در سوی دیگر اپل در سال 2008 حدود  3.6 درصد از سهام این شرکت بریتانیایی را خریداری کرده است که در سال بعد این میزان به 9.3 درصد نیز افزایش یافت. حال به نظر می‌رسد کوپرتینوها که تعامل نزدیکی از دیرباز با Imagination برقرار کرده‌اند، در نظر دارند با تصاحب کل سهام آن بیش از پیش بر روی توسعه تراشه‌های گرافیکی PowerVR نظارت داشته و در سوی دیگر سرمایه‌گذاری خود در بازار رو به رشد واقعیت مجازی را هم افزایش دهند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. alireza می‌گوید

    پردازنده گرافیکی استفاده شده توسط سامسونگ از نوع Mali هست و نه powerVR