اندروید N با قابلیت Data Saver برای صرفه‌جویی در مصرف دیتای اینترنت همراه عرضه می‌شود

اندروید N شب گذشته با ویژگی‌های مهمی مثل تغییرات در اعلان‌ها، حالت چندپنجره‌ای و Doze جدید معرفی شد اما یکی از قابلیت‌های جدید و کمتر شناخته شده آن Data Saver است. این ویژگی برای کاهش مصرف ترافیک دیتا و کاهش هزینه‌های شما در اندروید N گنجانده شده است.

0

با وجود این‌که در سال 2016 میلادی به سر می‌بریم قیمت ترافیک اینترنت کماکان سرسام‌آور است و گاهی با قبض‌های چندصدهزار تومانی تنها به خاطر اینترنت همراه مواجه می‌شویم. گوگل خوشبختانه دست به کار شده و قایلیتی به نام Data Saver را در اندروید N گنجانده که می‌تواند در کاهش رقم قبض‌هایمان کمی به ما کمک کند. با وجود این‌که اندروید مدت‌هاست قابلیتی برای تعیین سقف مصرف دیتا و هشدار یا قطع کردن خودکار اینترنت همراه دارد اما Data Saver از جهاتی مفیدتر است.

Android-data-saver

با استفاده از این قابلیت نه‌تنها اپلیکیشن‌های در پس‌زمینه از دیتای تلفن همراه استفاده نمی‌کنند بلکه حتی وقتی اپلیکیشنی‌ باز باشد این ویژگی به آن اعلام می‌کند که تا حد ممکن مصرف اینترنت را کاهش دهد. با وجود این‌که این ویژگی شبیه به قابلیت مشابه مرورگر کروم به نظر می‌رسد اما هیچ نشانه‌ای از فشرده کردن اطلاعات در سرورهای گوگل وجود ندارد و در عوض اندروید از اپلیکیشن‌ها تقاضا می‌کند که دیتای کمتری را مصرف کنند. به این ترتیب این به عهده سازنده اپ است که تنظیم کند در هنگام فعال بودن Data Saver اپلیکیشن چگونه اینترنت را مصرف کند.

android-data-saver-2

گوگل در بسته API مربوط به ConnectivityManager یک ویژگی برای بررسی فعال بودن Data Saver قرار داده تا توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان از آن استفاده کنند. همچنین یک ویژگی جدید Data Saver تنظیم مقدار ترافیک مصرفی مجاز توسط هر اپلیکیشن به دلخواه کاربر است که پیش از این بدون روت کردن اندروید امکان‌پذیر نبود.

androidpolice

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.