اپلیکیشنهای اندرویدی به طور متوسط در سه روز اول عرضه 72 درصد کاربران خود را از دست میدهند
رقابت زیادی میان اپلیکیشنهای اندرویدی مطرح است و سازندهها تمام سعی خود را به خرج میدهند تا کاربر مدت زمان بیشتری را در حین کار با اپلیکیشن ساخته شده سپری کند؛ اما از قرار معلوم حوصله کاربران کمتر از این حرفهاست و اپلیکیشنهای اندرویدی به طور متوسط در سه روز اول عرضه ۷۲ درصد از کاربران خود را از دست میدهند.
اندرو چِن (Andrew Chen) ،کارشناس امور فناوری، در گزارشی به این امر اشاره کرد. وی این نتایج را با همکاری استارتآپ موبایل Quettra گردآوری کرده است، اندرو چن اپلیکیشنهایی که در گوگل پلی استور قرار گرفتهاند و بالاتر از ۱۰ هزار بار دانلود شدهاند را برای این تحقیقات بررسی کرده است، جالب اینجاست که در لیست وی حتی اپلیکیشنهای ساخت گوگل نیز به چشم میخورند. چِن مدعی است هفت روز آغازین عرضه اپلیکیشن، نقش تعیین کنندهای در محبوبیت و ادامه حیات آن دارد. در تحقیقات بدست آمده مشخص شده است که اپلیکیشنها به صورت میانگین پس از ۳۰ روز استفاده میزان ۹۰ درصد از کاربران خود را از دست میدهند، این میزان پس از ۹۰ روز به ۹۵ درصد کاهش پیدا میکند.
همانگونه که اشاره شد کاربران در هفت روز اول پس از نصب اپلیکیشن هیجان زیادی برای استفاده از آن دارند و دائما به قسمتهای مختلف اپلیکیشن سَرَک میکشند اما این میزان تا ۹۰ روز بعد افت شدیدی دارد. به این ترتیب توسعهدهندگان اپلیکیشنها باید برای موفقیت اپلیکیشن خود از همان دقیقههای ابتدایی نصب، برای حفظ مخاطب برنامه داشته باشند.
چِن صحبتهای خود را اینگونه پایان میدهد که اپلیکیشنهایی بر روی گوشی دوام میاورند که کاربر را جذب خود کرده باشند، یا اینکه امکانات ویژهای را در اختیار کاربر قرار دهند که استفاده مجدد از آنها نیازی حیاتی برای کاربر به حساب آید.
اکثر نرمافزار های اندروید زرق و برقی دارن که یک ساعت بعد عادی میشه