Oppo از «اسمارت سنسور» اولین فناوری ثبات تصویر مبتنی بر سنسور دوربین رونمایی کرد

با وجود این‌که گوشی‌های هوشمند زیادی امروزه از لرزش‌گیرهای الکترونیکی یا اپتیکال استفاده می‌کنند اما اوپو برای اولین بار موفق به ساخت یک سنسور دوربین با لرزش‌گیر داخلی شده است. SmartSensor کوچک‌ترین لرزش‌گیر تصاویر در دنیاست.

1

خوب است بدانید لرزش‌گیری در دوربین‌های حرفه‌ای از دو روش صورت می‌گیرد: لرزش‌گیر مبتنی بر لنز دوربین و لرزش‌گیر مبتنی بر سنسور. از آن‌جا که در گوشی‌های هوشمند فضای بسیار کمی بوجود دارد تاکنون تمامی فناروی‌های لرزش‌گیر مبتنی بر لنز بوده‌اند اما اسمارت‌سنسور اوپو اولین لرزش‌گیر مبتنی بر سنسور برای گوشی‌های هوشمند خواهد بود.

با پیشرفت در فناوری MEMS (میکروالکترومکانیک) سنسور جدید اوپو تنها به اندازه دو ورق کاغذ ضخامت داشته و می‌تواند در کسری از ثانیه سه محور حرکت کرده و لرزش دست را جبران کند. به ادعای اوپو فناوری مبتنی بر سنسور به سه دلیل بهتر از فناوری کنونی مبتنی بر لنز است:

یک – از آن‌جا که بسیاری از لرزش‌های دست در عکاسی در محور چرخش صورت می‌گیرد و لرزش‌گیر مبتنی بر لنز توانایی جبران آن را ندارد اسمارت‌سنسور بسیار مفیدتر خواهد بود.

دو – اسمارت‌سنسور فوق‌العاده سریع بوده و تنها در 15 میلی‌ثانیه عکس‌العمل نشان می‌دهد. در مقابل فناوری‌های قبلی حداقل 50 ثانیه تاخیر داشتند.

سه – اسمارت‌سنسور مصرف انرژی بسیار کمتری داشته (50 برابر کمتر) و از گرم شدن بیش از حد لنز نیز جلوگیری می‌کند.

فناوری‌های مبتنی بر لنز دقتی برابر با 3 تا 5 میکرومتر دارند در صورتی که اسمارت‌سنسور می‌تواند تا دقت 0.3 میکرومتر نیز پیش برود و به این ترتیب حداقل 10 برابر دقیق‌تر است. به گفته اوپو با استفاده از این سنسور دوربین گوشی‌های هوشمند سرانجام به خوبی دوربین‌های کامپکت خواهند بود و در هر شرایطی قادر به ثبت تصاویر عالی خواهند بود.

Oppo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    پیشرفت خوبیه