گزارش: آیفون 5se با پردازنده A9 و آی‌پد ایر 3 با پردازنده A9X اپل عرضه خواهند شد

حالا که کمتر از یک‌ماه تا رونمایی رسمی از آیفون 4 اینچی اپل به همراه نسل جدید آی‌پد ایر باقیمانده گزارشی جدید پردازنده‌های به کار رفته در iPhone 5se و iPad Air 3 را لو داده است.

0

اگر طرفدار گوشی‌های کوچک و جمع و جور اما قدرتمند هستید خوشحال خواهید شد که بدانید اپل در آیفون 5se چهار اینچی خود از همان چیپست 64 بیتی Apple A9 استفاده خواهد کرد که در حال حاضر در آیفون 6اس و آیفون 6اس پلاس نیز به کار گرفته شده بود. این چیپست فوق‌العاده قدرتمند از دو هسته 1.84 گیگاهرتزی Twister به همراه پردازنده گرافیکی عالی PowerVR GT7600 بهره می‌برد و از بهترین پردازنده‌های موبایلی محسوب می‌شود. البته گفته می‌شود آیفون 5se امکاناتی مانند لمس سه‌بعدی 3D Touch را نخواهد داشت هرچند که به NFC، پرداخت Apple Pay و تصاویر زنده مجهز خواهد بود.

آی‌پد ایر 3 نیز قرار است پردازنده جدید آی‌پد پرو یعنی همان A9X را داشته باشد. فرکانس هسته‌های Twister این پردازنده به 2.26 گیگاهرتز ارتقا یافته و پردازنده گرافیکی قوی‌تری نیز نسبت به A9 با آن همراه است. طبق شایعات آی‌پد ایر 3 ممکن است به 4 بلندگو برای صدای فراگیر، فلش LED برای دوربین و صفحه‌نمایش با وضوح 4K نیز مجهز شود.

انتظار داریم اپل این دو دستگاه را تا پایان سال و احتمالاً در کنار اپل واچ 2 معرفی کند.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.