آپدیت جدید مرورگر سامسونگ قابلیت حذف تبلیغات را اضافه می‌کند

اپل در iOS 9 با افزودن API حذف تبلیغات به توسعه‌دهندگان اجازه داد تا برای مرورگر سافاری افزونه‌هایی بسازند تا تبلیغات را حذف کند. حالا سامسونگ نیز کار مشابهی انجام داده و با همکاری با Adblock Fast نسخه جدید مرورگر اندرویدی خود را برای صدها میلیون کاربر گوشی‌های این شرکت به قابلیت حذف تبلیغات مجهز کرده است.

1

Adblock Fast یک حذف کننده تبلیغات رایگان و متن‌باز است که حالا در نسخه چهارم مرورگر اندرویدی سامسونگ که با نام Internet در گوشی‌های این شرکت حضور دارد آمده است. این آپدیت هنوز برای تمامی کاربران ارائه نشده اما به‌زودی قادر خواهید بود آن را از طریق گوگل پلی یا Galaxy Apps آپدیت کنید. همچنین کاربرانی که از گوشی‌های سامسونگ استفاده نمی‌کنند قادر خواهند بود تا این مرورگر را به مراجعه به گوگل پلی دانلود کنند. توجه داشته باشید که نسخه‌های قدیمی‌تر بر روی اندروید 4.4 کیت‌کت و بالاتر سازگار است اما نسخه چهارم تنها بر روی اندروید آب‌نبات چوبی و مارشملو قابل نصب است.

گفتنی است Adblock Fast اولین افزونه‌ایست که از API حذف تبلیغاتی که سامسونگ در مرورگرش قرار داده استفاده می‌کند و احتمالاً در آینده نزدیک اپلیکیشن‌های دیگری نیز برای حذف تبلیغات عرضه خواهند شد اما این API تنها برای مرورگر سامسونگ بوده و نباید انتظار داشته باشید که بر روی مرورگرهای محبوبی مانند گوگل کروم نیز کار کنند.

همان‌طور که از نام این افزونه مشخص است تبلیغات و ترکرها با این افزونه حذف می‌شوند تا هم سرعت وبگردی بالاتر برود هم مصرف حجم اینترنت کمتری داشته باشید و هم امنیت وبگردی افزایش یابد. همان‌طور که می‌دانید برخی وب‌سایت‌ها با نمایش تبلیغاتی کاربر را به نصب اپلیکیشن‌های جانبی برای افزایش سرعت گوشی و یا ویروس‌یابی تشویق می‌کنند در صورتی که قربانی ناخواسته یک بدافزار را روی گوشی خود نصب کرده و زمینه نمایش بیشتر تبلیغات و کاهش امنیت اندروید را فراهم خواهد کرد. به این ترتیب سامسونگ سعی کرده تا امنیت گوشی‌هایش را نیز بالاتر ببرد. البته حذف تبلیغات یک شمشیر دولبه است و همیشه وبمسترها و ارائه‌دهندگان سرویس‌هایی که تبلیغات بی‌آزار را نمایش می‌دهند ادعا می‌کنند حذف تبلیغات از کسب درآمد آن‌ها برای ادامه سرویس‌های رایگانشان جلوگیری می‌کند.

Sammobile

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    الان خیلی از تبلیغات با کلیک هستن
    مثل برنده شدن ساعت طرح رولکس ?
    اگر جلو اینا گرفته بشه خوبه