سامسونگ تلویزیون‌های OLED خود را در سال 2017 معرفی خواهد کرد

بر کسی پوشیده نیست که سامسونگ در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی مخصوصا تلویزیون شناخته می‌شود، به طوری که چندی پیش نیز شاهد معرفی نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند این شرکت در نمایشگاه CES2016 با قابلیت کنترل دیگر لوازم خانگی مبتنی بر پلتفرم تایزن بودیم.

0

علیرغم آن که اکثر گوشی‌های هوشمند بالا رده این شرکت به نمایشگرهای OLED مجهز گردیده‌اند، با این حال سامسونگ تاکنون سیاست مشخصی در به کار گیری از این فناوری در تولید تلویزیون‌های هوشمند خود اتخاذ نکرده است؛ با این حال در همین امروز اطلاعاتی توسط منابع وابسته به این شرکت کره‌ای به دست آمده که نشان می‌دهد این رویه به احتمال زیاد در سال آینده تغییر پیدا خواهد کرد.

البته ناگفته نماند که تا پیش از این نیز شاهد عرضه‌ چند مدل مختلف از این تلویزیون‌ها این شرکت با به کار گیری پنل‌هایی با فناوری OLED بوده‌ایم، اما طی سال‌های اخیر شمار این محصولات از انگشتان دست تجاوز نکرده است. حال بر اساس گزارش‌های درز کرده از انجمن تولیدکننده پنل های OLED، می‌توان پیش‌بینی کرد که در سال 2017 باز هم شاهد عرضه شدن تلویزیون‌های هوشمندی مجهز به پنل توسعه یافته توسط فناوری OLED با رزولوشن 8K و پشتیبانی از فناوری HDR سامسونگ خواهیم بود.

از آنجا که ساخت پنل های LOED با بهره‌گیری از پیکسل‌های مایع می‌تواند عمر نمایشگر را به طرز قابل توجهی کاهش دهد، می‌توان پیش‌بینی کرد که سامسونگ در نسل جدید تلویزیون‌های خود از معماری IGZO، چینش پیکسل‌ها به شکل RBGW و الکترودهای شفاف گرافن بهره گیرد. ناگفته نماند که این اطلاعات تاکنون توسط هیچ منبع موثقی تائید نگردیده، با این حال اگر پیش‌بینی‌ها درست از آب در بیاید، می‌توانیم منتظر معرفی تلویزیون‌های OLED سامسونگ در نمایشگاه CES 2017 باشیم.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.